Det er fremdeles jul

Da jeg våknet i dag var det  veldig mørkt inne på rommet. Det hadde vært typisk meg å sove til klokka fire eller noe, så jeg ble litt forfjamset da jeg så at klokka bare var kvart over ti. Grunnen til at det ikke var særlig lyst, var derimot den gledelige overraskelsen at hele vinduet var dekket med SNØ! Jepp, snøen har faktisk ikke regnet bort ennå. Det er herlig. FEELS JUST LIKE HOME osv.

Sånn så det ut når jeg gikk til byen i ettermiddag! DETTE ER BERGEN FOLKENS

Bortsett fra å glede meg over snøen, og adventskalenderen (jeg har fått både shower gel, balsam, sjampo og håndkrem) er jeg mest bare stressa over eksamen. Eller, jeg har faktisk gått over stressa-stadiet. Rart at jeg ikke har fått en trillion kviser. I dag har jeg repertert syntaks for harde livet.

Lingvistikkboka mi så sånn ut etter å ha ligget i sekken en dag det var regnvær ute. HEH.

 Gleder meg bare til å bli ferdig og ta juleferie. On a brighter note har jeg lært meg å transkribere! Neppe helt perfekt, men det er en gigaforbedring med tanke på at for en uke siden kunne jeg ikke transkribere ng-lyder engang, langt mindre høre forskjell på korte og lange vokaler. Deilig at i alle fall NOE sitter sånn høvelig!

 [‘nʉ skɑ æ ‘skɾɪʋə fæɖɪ ɛks’fi:l]

så det så.

Leave a Reply

