The most wonderful time of the year

Endelig er det førjulstid! Sett bort fra at jeg har eksamen i språk og kommunikasjon om 13 dager (!), er jeg i godt humør for tiden. Elsker desember! Her i Bergen bryr såklart ikke været seg om mitt store ønske om julesnø, og det har som regel pøst ned som vanlig. Men i dag våknet jeg av Christine som sa at det var snø ute! LYKKE! Tviler på at den holder seg, og det er meldt regn i morgen (WOW REALLY?), men det var veldig koselig å tusle ned til byen i dag.

Aiiim driiiming åv a vaiiiit krissmass!

 Fikk pakke i posten hjemmefra for noen dager siden, som inneholdt både Smarties-kalender, Body Shop-kalender og ullsokker, votter og pledd. Kjempekoselig, og jeg elsker å ha adventskalender selv om jeg er 21 år. Så det så.

24 days of joyy!

Gavene mine 1 og 2 Desember:

Peppermint fot-krem og skrubbesvamp! SPA EVERY DAY

 I går handlet jeg inn litt julepynt til leiligheten, men det var ikke mye jeg fikk tak i. Jeg gikk i en haug butikker på jakt etter rød teip og snøspray, men det eksisterer jo ikke her. Plutselig slo det meg “NILLE! Der har de det sikkert!” Men.. nei. De har 3423425234 forskjellige julekuler, men rød TEIP? Nein! Fikk iallefall tak i en julete wall sticker og noen bokstaver til å ha i vinduskarmen.

JUL I STUA.

På onsdag lot jeg eksamen være eksamen, og dro på julequiz på Ad Fontes! Jeg, Christine, Anne og Thomas kalte oss Team Rocket og endte faktisk opp på andreplass. Egentlig delt førsteplass, men ble slått akkurat på målstreken med et ekstraspørsmål. Oh well, andreplass er awesome!

Premien! Oppi lå det gavekort på Studia på 100 kr, litt julekaker, godteri, fri adgang til quiz og en ..gryteklut? Noe sånt. JEG ELSKER Å VINNE TING.

 I kveld har jeg ingen andre planer bortsett fra en date med det fonetiske alfabetet, sucks to be me. Neida. Ganske greit egentlig, har funnet ut at transkripsjon egentlig er ganske morsomt, særlig når man transkriberer så “seriøse” ord og setninger som jeg liker å gjøre.

 Christine har vært en engel og hjulpet meg masse med lingvistikken, hjelper virkelig å ha en roomie som er en racer i slike ting. Jeg syns fremdeles det er vanskelig stoff, men jeg kan mye mer nå enn jeg kunne i begynnelsen av uka, og det er jo noe! Larynx, farynx, glottis, uvula, velum, palatum, alveoli, dentes, labia, apex, lamina, dorsum, radex. HAH. Dette er altså fagspråk for alt fra strupehodet til tungespissen. Det visste dere ikke det. ;D

Holder også på å velge fag for vårsemesteret, og sånn det ser ut nå kommer all undervisningen til å foregå på handelshøyskolen! Det ene faget, interkulturell kommunikasjon, foregår der.Og hvis jeg har forstått studentweb rett, kan jeg velge mellom to engelskfag, et som omhandler fonetikk/gramatikk (UiB) og et annet som omhandler profesjonell engelsk/business-engelsk (NHH) . Tenkte først å velge fonetikkfaget fordi tanken på å faktisk ikke ha noe undervisning på selve UiB er litt dust, men samtidig må jeg jo velge det faget jeg har mest lyst på, og der vinner NHH-faget. Choices, choices. Når det gjelder interkulturell kommunikasjon står en av bøkene jeg personlig har hatt lyst på lenge på pensumlista, så det er jo chill og yo. Tror det kan bli veldig interessant!

I ALLE DAGER hvorfor sitter jeg her og blogger. Tilbake til fonetikken!

Leave a Reply

