Problemene med å se ung ut

Et av mine store issues når det gjelder utseende, er at jeg tydeligvis ser ut som en fjortis til tross for at jeg bikka myndighetsgrensa for godt over tre år siden. Det er egentlig ganske tragisk, men det gjør at jeg kommer opp i en del.. artige situasjoner når jeg er ute og handler.

På bussen:

  • Meg: Hei, jeg skal ha..
  • Bussjåfør: *grynter og gir meg barnebillett*
  • Meg: …ø. Takk.
  • Ser jeg virkelig så ung ut at du ikke gidder å spørre engang?
På vinmonopolet:
  • Meg: Hei!
  • Vinmonopoldama: Hei! Legg, takk.
  • Meg: Værsågod!
  • Poldama stirrer på kortet, så på meg, så på kortet, så på meg.
  • Poldama: …er dette virkelig deg?
  • JA, jeg vet jeg hadde svart hår og Cleopatrasveis.
  • Meg: Jada, det er meg. Når jeg var 15 år.
  • Poldama: *stirrer mistenksomt og slår inn flaska*
  • Jeg setter inn bankkortet, trykker koden og er glad og fornøyd, men akkurat da GODKJENT kommer opp:
  • Poldama: Eh, jeg må nesten spørre om du har et annet leg?
  • Lurt at du sier det NÅ da, når jeg HAR betalt.
  • Meg: Eh, okei. Her.
  • Ikke at jeg ligner så veldig mye mer på meg selv på det andre kortet, men whatever.
  • Poldama: Ja, ok da.
Jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis hun ikke hadde trodd meg? Spriten var jo betalt.
På Elkjøp:
  • Meg: Hei, jeg har litt problemer med mobilen min. Den lader ikke.
  • Elkjøpduden sier at den skal sendes på reparasjon, og skriver ut en erklæring jeg må skrive under på.
  • Elkjøpdude (til pappa): Ja, jeg må nesten ha din signatur, hvis du *ser på meg* er under 18.
  • Meg: Hehe, det går bra det. Jeg er 21.
  • Elkjøpdude: Åja, hehe. Ikke så lett å se i blandt!
Nei du, det har jeg fått med meg gitt.
Og sist idag, på butikken:
  • Jeg leverer en sånn snuslapp i kassa.
  • Kassadame: Har du legitimasjon?
  • Same old, same old.
  • Kassadame: Eh.. dette er ikke deg.
  • Meg: Hæ? Jojo, det der er meg.
  • Kassadame: Hun på bildet er jo svarthåret.
  • Har du aldri hørt om å farge håret, kvinne???
  • Meg: Eh, ja, men det er meg. For fem år siden.
  • Kassadame: Åja. Vel, OK, da.
  • Herrefred.
Seriøst, ser jeg virkelig ikke ut som jeg er myndig engang?
Jeg blir ikke sur eller noe, altså. Jeg syns bare det er litt vittig. Gleder meg til jeg blir 40 år gammel og sikkert kommer i midtlivskrisa, da skal jeg dra ut på diskotek og lure alle til å tro at jeg er 36. Kanskje til og med 35. Cheers to that.
One Response to “Problemene med å se ung ut”

  1. Hihi, du er så søt 🙂

Leave a Reply

