Tanker om studiene og sånt

Livet går sin gang her i Bergen, fortsatt ikke nett hjemme og det får vi ikke før 18 oktober. Gogo Nextgentel! Så nå sitter jeg på studentsenteret og nerder. Er sinnsykt kvalm og fryser, men hva går man ikke igjennom for raskt nett!

Kødda. Tror jeg.

Studiene går så som så, jeg hater ex.phil av hele mitt hjerte og har allerede falt av lasset, men det hadde jeg regnet med. Ikke i den forstand at jeg har gitt opp, for det har jeg ikke, men jeg bare.. I JUST DON’T GET IT. Føler meg som verdens dummeste nek på seminarene og her om dagen da jeg prøvde å lese litt i Det sanne, det gode og det skjønne fikk jeg omtrent hysterisk anfall og var seriøst inne på tanken om at jeg var altfor dum til å gå på universitetet og holdt nesten på å bestille billetter hjem. HAHA. Gjorde ikke det, da. Det må være det kjipeste og tørreste stoffet jeg noen gang har hatt, og den første oppgaven min (som jeg valgte fordi jeg oppfattet ordene “språk”, “kommunikasjon” og “Brasil” fra foreleseren) sitter jeg helt blank når det gjelder hva jeg skal skrive. POOR ME. Egentlig ikke, men point made short, det suger!

RANT OVER. Regner med jeg kommer meg igjennom det til sist, og OM jeg skulle stryke (ikke at det er noe mål) så er det ikke verdens undergang, jeg mister ikke studielånet og jeg kan ta det opp igjen. Håper for all del jeg slipper det, da!

Heldigvis er ex.fac LITT greiere. Akademisk skriving-kurset har vært ganske utfordrende (jeg har ikke skrevet en tekst i skolesammenheng siden eksamen juni 2010, og  det var på videregående nivå) men jeg begynner faktisk å se hvordan det kan bli nyttig. Det er ganske annerledes å skulle formulere seg skriftlig på universitetet! VI ER VOKSNE NÅ. (Right. Føles ennå ut som jeg er 18.)

Når det gjelder valgemnet mitt i ex.fac, språk og kommunikasjon, så har jeg nettopp pløyd meg igjennom pensum for i morgen og klarte faktisk å finne noe av stoffet interessant. Ja, really! Det er jo en god start. Første forelesning er i morgen, så om i jeg i allefall ikke hater et av fagene jeg tar dette semesteret, så skal jeg være fornøyd, jeg.

Haha, herregud for en rant. Er ikke meningen  å høres ut som verdens sureste sitron, jeg bare.. skulle ønske jeg digga filosofi, eller noe. Forsto jo seriøst mer av algebraoppgavene i matten på påbygg. Og det sier litt!

Bortsett fra ex.phil, så trives jeg ennå! Det regner hver dag og det suger å ikke ha hunden min her, men sånn ellers altså.

Meg og fineChristine den helga vi kjøpte oss matchende kjoler og dro på Inside, der vi drakk screwdrivers og møtte tidenes forever alone-guy.

6 Responses to “Tanker om studiene og sånt”

  1. Hahaaaa, forever alone-guy! ♥
    Exphil er djevelens verk… *slite*

  2. ;_; Jeg vet ikke om jeg må ta ex.phil. Håper ikke det lol. Vil ta mitt liv av tanken. Filosofi er skrevet så utrolig pretensiøst 99% av tiden. DU KLARER DET NOK DA!!

    Savner dyrene mine også :C

    Dere er hotte ~ Gleder meg til å feire Halloween med dere 😀

    • I knoow, greit at det sikkert er nyttig på et vis, men er jævlig kjipt når man ikke har et fnugg av interesse eller anlegg for det. Blææ. Synd på oss :p

      Savner bikkja mi sykt, heldigvis skal jeg hjem til henne den 7 oktober ❤

      Og, takk! Halloween blir fett! 😀

  3. Elisabeth Haugen Says:

    Heia vennen! Ser du har slitt, men at det trolig går bedre etterhvert. Jeg sier alltid til mine eleven at om de har et åpent sinn så går det litt lettere. Det forventes ikke at dere skal være utlærte filosofer, men at dere prøver å være litt filosofiske…….
    Vi snakket om tlf. og det er jo bare og sette inn ditt simkort for tlf. er ok! MEN det må da gå an å få reparet din!! Nina sier at det er mange el-kjøp butikker i Bergen. Hun har nettopp vært og besøkt sin far.
    Så fine du og Christine er på bildet.:)) Nydelige kjoler må jeg si:))
    Husk nå vitaminene dine og få nok søvn….blæh….mammas bekymringer vet du:)
    Klemmer til deg. Savner deg veldig og gleder meg mye til du kommer hjem!!!:)

    • hei mamma 😀 hehe
      æ håpe det går bedre, har bestemt mæ for at målet mitt e å stå, så får æ bli positivt overraska ves det vise sæ å gå bedre enn æ trudde 🙂

      e det? æ har søkt på elkjop.no å æ finn bare en, å den e i åsane :s åsså e det på fana og Os, men veit jo ikje korsn æ ska komme mæ dit heller :p nesten så æ vurdere å vente i to uke tel så æ kan fare på elkjøp på sortland :p

      takk, like kjolan ja 😀 vi snakkes om litt over 2 uke, klem fra mæ å te alle 😀

  4. Haha, nå kommer jeg til å virke som tidenes stalker men; jeg har fulgt med på bloggen din ganske lenge (husker ikke en gang hvordan jeg har kommet over den!), og jeg kjenner meg veldig ofte igjen.
    Og nå kjenner jeg meg iallefall igjen. Føler at jeg har falt av lasset selv på studier, godt å se at jeg ikke er alene!

Leave a Reply

