Update!

Både Bella og jeg lever i beste velgående, Bella runder snart 4 måneder og er akkurat slik en valp skal være – tygger, biter, bjeffer litt, får raptusanfall og faller plutselig om og sovner. 😉 siden sist har vi begynt på valpekurs, og helga 20-22 mai var vi med på lydighetskurs arrangert av hundeklubben! Instruktøren var Odd Jøran Eide fra Oslo Hundeskole, veldig flink instruktør! Bella var den yngste på kurset med sine 14 uker, og hun taklet det kjempebra! Alle på kurset fikk tre individuelle gjennomkjøringer der vi fikk jobbet med det vi ønsket, pluss en gjennomgjøring der vi var flere ekvipasjer om gangen.

Klar til pers!

Bella fikk trent mye kontakttrening, essensen i all hundetrening. I tillegg trente vi sitt, dekk (eller “lægg dæ” som jeg sier :p), innkalling og begynte på stå. Lett for en liten valp å miste konsentrasjonen etter hvert, men hun var veldig flink, og det sier jeg dere – den bikkja gjør mye for en pølsebit. Universalbelønning funnet!

"Jamen, det er jo mye morsommere å se på de andre hundene enn å høre på deg, vel.."

"Åja, har du godbit? Ålreit da, da kan jeg vel se på deg likevel.."

 Jeg bruker jo klikker i treningen, og det er tydelig at Bella skjønner at når klikkeren taes fram, da er det muligheter for godbit. Som regel begynner hun å sette seg, vifte med labben og legge seg om hverandre 😀 veldig gøy å se!

Her har vi individuell trening 🙂

I tillegg til å få trent med min egen hund, lærte jeg også mye med å se på de andre ekvipasjene (vi var 11 i alt). Har meldt meg på lydighetskurs 1-3 August med samme instruktør, og ser veldig frem til det! Da er Bella nesten 7 måneder, så det blir spennende å se hvor vi er da.

Vi er også på valpekurs på Sortland på mandager og onsdager, og selv om det er masse valper og liv rundt oss, tar Bella ofte kontakt med meg – veldig bra!! Som sagt, de pølsene..

Fine lille bamsen min 🙂

Ellers går det som regel i jobb for tiden. Trives ennå på Narvesen! Perfekt jobb for et friår som jeg har nå, mener nå jeg. Kundene er som regel hyggelige og blide, selv om noen er litt.. merkelige.  Som foreksempel “tyggisduden”. Hehe. Kom en kunde og begynte å spørre meg ut om jeg hadde smakt alskens forskjellige sorter tyggis, jeg svarte som best jeg kunne, og han kom med kommentarer som “nei, denne tyggisen her, altså. Den er akkurat som lim! Den setter seg fast i tennene!!” “Å, ja”, svarer jo jeg da. “Det var jo.. dumt.”

Bryr.meg.ikke.

😛

Aanyway. I kveld skal jeg ut, og ser frem til det. Gratis inngang på Riggen i helga, noe som må utnyttes! Later!

2 Responses to “Update!”

  1. Så søt hun er c:

  2. Haha, tyggisduden hørtes rar ut.

    ÅÅÅÅH BELLA E SÅ SØT. TA HO MED T BARTEBY ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

Leave a Reply

