Jeg vil ha April!

Helt siden hunden vår døde i Juni 2010 har det vært et eller annet som har manglet her. Jeg er veldig glad jeg har hatt katt i denne perioden, for et hjem uten dyr er i mine øyne kun et hus, hehe. Men uansett, det er noe spesielt med å ha hund, og selv om det var mildt sagt JÆVLIG å miste Gunnersen i Juni, hadde jeg allerede begynt å lete etter en ny rase, et nytt familiemedlem. Ikke som “erstatning” (tro meg, får aldri en hund som Gunnersen igjen), men fordi å leve i alskens år UTEN hund virket  fjern og forferdelig kjedelig.

Suupersavn fremdeles!

I August i fjor besøkte vi en flott liten kennel nede i Trøndelag, etter å ha korrespondert med oppdretteren via mail. Kennel Amentino driver oppdrett av rasen Eurasier, en rase jeg fikk øynene opp for for et par år siden, men begynte ikke å seriøst undersøke rasen før tidlig 2010. Jeg leste, sendte mail til hundefolk, spurte og gravde, diskuterte med mamma og sendte flere mailer, og Eurasier virket som en rase som passet oss alle. Vi fikk treffe foreldrene til det valpekullet vi kanskje skulle få valp fra, og dro derfra rimelig frelst. Mamma ble helfrelst, haha. Så kom en laaang periode med venting.

Dette er Dennis, faren til valpene. Utrolig snill og flott hund, rart jeg gliiiser?

Og nå har det skjedd, den 11 Februar ble et kull med fem små eurasiertisper født, og en av de tispene blir vår. Det er allerede bestemt at hun skal hete Bella (kullet er B-kull, så det passer bra), og vi henter henne hjem i April. Gidder ikke prøve å forklarte hvor mye jeg gleder meg engang, for det får jeg ikke til å formidle via en blogg, men LOL HERREGUD JEG GLEDER MEG SÅ SYKT JEG VIL HA APRIL NÅ VÆRSÅSNILL. Bilder av valpene ligger på hjemmesiden til Kennel Amentino (jeg vil ikke bruke bildene her siden de ikke er mine), helt merkelig å tenke på at en av de små byltene er vår hund. En liten bylt som med tid og stunder skal vokse seg til og bli alt fra 48-56 cm i mankehøyden og ganske stor 🙂

Dette er Hanna, moren til valpene, tatt når vi besøkte Amentino i sommer. Helt nydelig hun og!

Kan ikke beskrive så utrolig herlig det skal bli å få en hund i hus igjen. Jeg gleder meg som fy til å dra å hilse på valpene i mars, handle inn utstyr og ikke minst få hjem valpen. Jeg gleder meg til å måtte gå ut flere ganger i løpet av natten og venne valpen til sitt nye hjem. Jeg gleder meg til å begynne å trene med den og etterhvert dra på utstilling. Mens andre mennesker blir babysyke, er jeg blitt helt valpesyk LOL. To måneder igjen, bare..

One Response to “Jeg vil ha April!”

  1. åååh, I’m so happy for youuu ^^
    Det ser ut som en kjempefin rase, flott til å ha i kalde nord og :p valpene var dritsøte da! *vil ha hund også*

Leave a Reply

