DEVIOUS gal-cir + gyaru meetup i Oslo!

Jeg har vrengt hodet mitt for ideer til ting å skrive om (jeg eier ikke fantasi for tiden >_>) og har kommet opp med noen forslag, men ingen av de blir noe av i dag siden det er Søndag, jeg er lat og har dritvondt i halsen = jeg gidder ikke gjøre noe som helst konstruktivt.

Så kom jeg på at jeg har jo ikke nevnt et ord om DEVIOUS her i bloggen ennå!

DEVIOUS er altså en av Norge’s eneste gyaru-sa og den jeg er medlem i. For dere som ikke har den fjerneste anelse om hva jeg prater om nå, så er gyaru (japanifiserin av det engelske ordet “gal” = jente)  altså en stil som stammer fra OMGJAPAN. Hehe, sjokka nå? :p vet ikke om jeg orker å skrive en lang avhandling om selve stilen (da blir jeg sittende her til morran), men det dreier seg kort sagt om både klesstil, hår, sminke og negler – så for mange blir det mer en livsstil, enn kun en klesstil. Det finnes mange forskjellige understiler, som rokku (mer rocka antrekk), hime (prinsessestilen) og serebu (mer glamorøs, tenk Paris Hilton gjort enda mer flashy.. kind of).

Rokku

Gyaru er altså stilen jeg har trykket til mitt bryst (hey, gyaru var en av hovedgrunnene, om ikke HOVEDgrunnen til at jeg var helt crazy over å endelig dra til Tokyo), og jeg er et stolt medlem av Devious! OK, jeg ser kanskje ikke gyaru ut når jeg trøtt og fyllesyk tramper inn på MIX for å kjøpe Pepsi Max på en søndag, men bortsett fra sånne dager, gjør jeg mitt beste for å følge stilen. Devios er en gjeng med flotte jenter, og alle sammen gir meg virkelig inspirasjon til å fortsette å utvikle meg og ikke gi opp stilen!

Link til Devious’ hjemmeside: http://deviouscir.svalestjert.net/

Ooog for de som skulle være nysgjerrig på å finne ut mer om gyaru, søk gjerne på google, men regn med at en del som kommer opp (og gjerne en del bilder) kan være veldig utdaterte. Gyaru er nemlig en stil i konstant utvikling, se bare på denne siden fra første nummeret av egg (moteblad for gyaru’s) som kom ut i 1999:

La oss si det sånn at stilen har utviklet seg siden dette :p

Sider som kan nevnes er Fuck yeah gyaru (bildespam) og Everyday gyaru (vestlige gyaru’s som legger ut antrekk, sminke ++, får som regel mange gode råd om man ønsker å utvikle seg).

Og fordi ingen post er komplett uten et bilde av The Blogmiss herself, her er meg i Tokyo, dagen vi dro til Shibuya109, som forøvrig er HIMMELEN for gyaru-shopping.

Shibuya 109 net shop

Så var det det andre jeg skulle nevne, som forøvrig også er gyaru-relatert! Den 4-7 mars kommer jeg til å befinne meg i vår vakre (eh) hovedstad, og planene er sånn: 4 Mars skal jeg på Devious meet up, der hele gjengen skal møtes, ha det gøy og diskutere videre planer! Den 5-6 mars er det duket for COUTURE GALS (Norge’s andre gal-cir) sitt internasjonale gyaru-meet up!! (Facebook-link) Det er allerede nesten 40 stk som står som “attending” på Facebook, og den 5 skal vi til og med leie oss vårt eget sted og feste. Jeg gleder meg noe utrolig, ser for meg at det blir kjempeinspirerende å møte så mange andre som følger samme stil fra hele Europa 🙂 For let’s face it, tror jeg er ganske alene om dette her oppe på Andenes :p

Ser for meg at dette ble dødslangt, men jaja. Var vel på tide jeg skrev om det 😀 later, people!

3 Responses to “DEVIOUS gal-cir + gyaru meetup i Oslo!”

  1. Jeg vet at dette er helt off topic..
    men jeg lurte på hvordan du holder deg så tynn?
    Du er kjempe pen, og jeg skulle ønske jeg så sånn ut! hehe..

    xx

    • det er egentlig ikke noe jeg ønsker å svare på, har skrevet et innlegg om det i bloggen for en god stund siden.. :p
      men tro meg, å være som meg er ingenting å trakte etter. jeg skulle gjerne hatt det annerledes.

  2. Snublet tilfeldigvis over bloggen din etter et søk på rokku gyaru på google.. Digger denne stilen og har lyst til å prøve den ut selv! Og skal på treffet 5-6 mars, så det blir vel første gang jeg prøver ut selve gyaru-stilen (håper jeg ikke failer totalt!). :O
    Tror jeg skal følge med bloggen din videre! 😀
    ~ Miirah fra JFash

Leave a Reply

