Tjueti – året som gikk

Sitter og manner meg opp til å hoppe i dusjen og begynne ordninga så jeg kan feste inn det nye året, og siden dette er den aller siste dagen i dette TIÅRET, er vel en liten oppsummering på sin plass. Av året altså, ikke tiåret :p totusenogti. Twoootousandandten!

I Januar bestilte jeg turen til Tokyo, og var superexited og helt tullete i over en uke, LOL. Ellers gikk tida med til skole, fest og Thailand-savn i kulden! Vi hadde “stormen” Ask herjende i Vesterålen, men jeg og mange andre tenkte bare “kalle du detta storm?” Jeg klarte til og med å gå til Rema og tilbake til hybelen uten å falle, og det var IS ute. På skolen leste vi en av de sykeste bøkene jeg har lest, The Wasp Factory. Sier litt at jeg husker den ennå :p

Februar gikk stort sett ut på det samme, jeg begynte å være lei av å være rødhåret men satte meg som tvunget mål å holde ut til sommeren. Jeg dro også til Trondheim i vinterferien der jeg møtte Christine og Veronica for første gang! Vi festet og gledet oss til Tokyo. Herregud, de 4 første månedene av April dreide seg i store trekk om å glede seg til Tokyo. :p

 

Time for a change?

Mars og våren kom, men i Vesterålen må vi jo selvfølgelig få noen stormer først. Jeg skulle til Bodø for å ta røngten, men måtte avlyse timen da flyet ikke kunne lette pga snø. LOL. Ellers var det i Mars jeg bestilte oppholdet mitt i Toronto, og den 26 dro jeg avgårde til den kuleste byen i Verden, Tokyo! (JA JEG VET JEG HAR NEVNT TOKYO HUNDRE GANGER NÅ). Den 12 timer lange flyturen fra Wien var veldig verdt det da jeg kom fram og så dette:

FUCKIN' YAY!

Shinjuku ❤

Purikuraaa

Shibuya109, shoppingmekka.

De 4 første dagene av April hadde også jeg tidenes dager i Tokyo sammen med Christine, Veronica og Oda, og det var litt nedtur å komme hjem til skolen og all prat om eksamener som begynte å nærme seg. Jeg fikk endelig bestilt russeutstyr, og den 27 hadde vi russerevy som ble en suksess! Endelig begynte russetida som “ordentlig” russ, rødruss.

Oppe i Tokyo Metropolitan Government Building, sinnsyyyk utsikt.

Åpningen på russerevyen, bilde tatt fra Sortlandsavisa på Facebook!

Halve Mai dreide seg stort sett om å ha det gøy, jeg hadde ei super russetid og fikk festa fra meg! To dager etter jeg måtte legge vekk den røde buksa for siste gang satt jeg eksamen i norsk skriftlig bokmål, og var ferdig etter 2 timer. HEHE. Mai var også måneden da Morten, Lisa og Kathrine kom hjem for sommeren! I tillegg orket jeg ikke vente mer, bestilte frisørtime og frityrstekte håret mitt for the sake of being blonde again.

Hele klassen miin, ST3P, etter russedåpen 🙂

 

Morten og meg 😀

Akkurat ferdig med norskeksamen og ennå med rosaskjær etter rødfargen i håret.

I Juni var jeg i skikkelig sommerhumør! Jeg fylte 20 den 6, og feiret på Riggen med folket. Husker da klokka slo 00.00 og jeg løp ned i inngangen og skrek “NU SKA Æ HA 20ÅRSSTEMPEL! NU E Æ 20!” haha. Jeg hadde muntlig eksamen i matte (som gikk ræva), men det glemte jeg fort da jeg fikk meg sommerjobb på Narvesen! Den 19 juni (tror jeg det var, lol husker ikke) gikk jeg ut av videregående etter 4 år, fantastisk følelse. Jeg sa farvel til Sortland og dro flyttelasset med meg hjem til Andenes!

 

Første 20-års-drink!

 

Utenfor hybelen min på Sortland. Og nei, vi hadde ikke akkurat bare sommervær i Juni..

Den 30 juni var dagen da vi måtte avlive hunden vår, og antakeligvis den dagen i livet mitt jeg har grått mest. Jeg orket ikke tanken på noe som helst etterpå, og blogget faktisk ikke ett eneste innlegg i hele Juli. Juli gikk uansett stort sett ut på å jobbe og finne på ting med venner 🙂 i tillegg fikk jeg vite eksamenskarakterene – 5 i både norsk og engelsk skriftlig. Lyspunkt!

 

Den digge jobbskjorta mi, tror jeg tok dette bildet et kvarter før jeg dro på jobb. Alltid tid til camwhoring..

I August var jeg på en kjempefin ferie i Irland med pappa, der vi hadde noen dager i Dublin og ellers storkoste oss i Sligo der vi red lange, herlige turer i 5 dager! Den 26 skrev jeg mitt første blogginnlegg etter et fravær på nesten 2 måneder.

Den 3 September etter bare 10 dager hjemme fra Irland satte jeg igjen kursen mot det store utland, denne gangen Canada! Jeg trivdes raskt i Toronto og hadde noe å gjøre hele tiden. Hadde tidenes koseligste vertsfamilie og ble kjent med hauger av nye folk. Dro til Niagara falls, Canada’s Wonderland og shoppet masse!

Første bybildet i Toronto!


 

"Behemoth" i Wonderland. S I C K

Oktober ble også tilbragt over dammen, og jeg fikk se min første (og eneste, LOL det var kjedelig) baseballkamp. Opplevde Nuit Blanc, hadde subwaytrøbbel og koste meg ellers med venner! Hele Toronto var fullt av Halloween-dekorasjoner, og i slutten av Oktober var jeg med på Toronto Zombie Walk!

Mauricio og meg, på Halloween 😛

 

lyl

I November begynte kulda for alvor å innta Toronto, og jeg måtte innse at det var slutt på å dra til skolen i kun hettejakke og tynngenser. Fram med ytterjakken! Nedtur, haha. Jeg dro på tur til Montreal, Quebec, Ottawa og ikke minst New York, og hadde det fantastisk alle stedene! Tok også to nye tatoveringer. Ellers gikk tida utrolig fort, jeg måtte si farvel til Toronto og de herlige folkene der, og den 29 November landet jeg i Norge igjen.

I Ottawa
I Montreal
I Quebec City

..og I New York City!

Fra CN Tower, siste dagen jeg hadde i mitt elskede Toronto!

Back home.

Så tilslutt Desember! Jeg sov MYE de første dagene (skylder på jetlag), ellers gikk tida med til juleforberedelser (<3norsk jul<3) og chill. Jeg begynte også å svømme igjen! Jeg og mamma tok oss en tur til Trondheim, og i tillegg til shopping og familiebesøk fikk jeg to herlige dager sammen med Christine, topp stemning 😀 juleferien kom, og med den kom mine HOMIES som har flyttet til andre steder i Norge. Jeg feiret jul hos bestefar, og ellers har jeg festet og.. festet? HEHE. En kjempefin måned!

(lånte bildet fra Facebook’en din jeg, Christine :p) ❤
MY GALS

Nå er det 31 desember, og imorgen er vi i totusenogelleve. Og jeg blir 21 år. 😦 Halvveis til førtiTO, hallo altså. Bortsett fra det, satser jeg på et knall år, selv om jeg må bo på Andenes i et halvt år til 😀 jeg driver allerede og legger reiseplaner, så forhåpentligvis får jeg meg noen utenlandsturer før det igjen blir sommer!

Godt nyttår på forskudd! Håper alle koser seg masse i kveld!

Leave a Reply

