Gingerbread House

Okei, ting-å-gjøre nr 1 på “norsk jul”-lista er herved krysset av! Ikke at pepperkakehus er eksklusivt norsk eller noe, men det er jo ganske vanlig. Eller? Lol vet ikke. Uansett!

Først smeltet pappa sukker til den der brune guffa man limer huset sammen med. Jeg pleier som regel å brenne meg minst en gang på det der, men ikke i år 😀

Pynten er klar! Engelsk konfekt ❤ eneste godteriet jeg liker, haha (nei, liker seriøst ikke godteri). Dessuten har vi ALLTID hatt det på pepperkakehuset ;D

Så var jeg pr0 og blandet eggehviter og melis sammen til glasur. Det skulle egentlig være sitronsaft i glasuren og, men det droppa vi greit da den nyeste sitronsafta vi hadde gikk ut Oktober 2009. LOL. Jeg som brukte å ha sitronsaft med på fest og deretter glemte de bort i kjøleskapet.

Og her er jeg i gang med melispynting! Jeg og melis på kakesprøyter funker ikke så bra sammen, så konditor = umulig yrke for meg nr 43253. UANSETT, fikk da klemt ut nok glasur til å halvveis dekke tak og vegger, og til og med lage en dør og et par vinduer, så det får holde~

Pyntingen er jo det morsomste, men valgte å ikke ha så mye godteri på huset, da blir jo folk bare kvalm når det skal spises.

FINITO YAY. Legg merke til de dritfine vinduene og døra, haha 😉

ÅÅÅ JEG FØLER MEG SÅ JULETE. Har til og med skrevet ønskeliste i dag, selv om jeg måtte søke opp julegavetips og “hva fikk du til jul?”-lister på diverse forum for å få inspirasjon :p er så vanskelig å finne ut hva man skal ønske seg til jul!

Leave a Reply

