Siste innlegg fra Canada

Da sitter jeg på rommet mitt her i Toronto og har nesten pakket ferdig. Kofferten min er STAPPfull, og i tillegg har jeg en sportsbag fra Victorias Secret PINK (veldig viktig å nevne merket:p), en PC-sekk og en veske. Tenker jeg gleder meg til å dra alt dette bortover Toronto Pearson airport om noen timer! Blir plukka opp her om ca 2 timer, så bærer det avgårde til flyplassen. Det blir rart å dra. Det var rart å si hadet til folk også! Liksom, hadetbra, takk for laget, vi ses kanskje en gang i tiden. Vertsmor kom med julegave til meg i går, og jeg snikleste kortet. “Thanks for being a part of my family, we will not forget” ÅÅÅ 😦 jeg blir jo sentimental her.

Igår, som var den siste hele dagen min her, så jeg dette når jeg gikk ut av døra:

Snø!

Dette er altså den eneste snøen jeg fikk oppleve her borte i Canada, hehe. Morsomt at de som er fra varmere strøk, som Sør-Amerika og Thailand, blir helt “OH MY GOD SNØ Å HERREGUD *ta bilder*” mens jeg kan påpeke at dette, dette er PEANUTS i forhold til hjemme i Norge nå. Ikke for det, regner med at vintrene kan bli rimelig tøffe her også :p kaldt er det iallefall.

Ellers er det jævlig lett å komme i julestemning her, kjøpesentrene spiller julemusikk og det er pynta til jul overalt både inne og ute!

Juletre i Dundas Square

Juletre inne på the Eaton Centre

Går rundt og er skikkelig i stemning, lol. Hjelper jo også på at jeg faktisk er FERDIG med julegavene for i år, og vi er ikke engang i Desember. Jeg fortjener premie. Eneste er at julegavene tar opp en nokså stor del av koffertplassen min, så det var litt surt å ikke kunne gjøre noen siste liten-shopping i går :p oh well!

Siden det var siste dagen passet det seg å leke litt turist, og valget falt på CN Tower, Nord-Amerikas høyeste bygning.

This way to the top of the world~

En del forskjellige attraksjoner der inne, som restaurant, 3D-kino og Motion Ride. Dere vet, bevegelige stoler som gir følelsen av å sitte i en berg og dal-bane :p jeg liker sånne greier. 3D-filmen var om surfing på Tahiti, ganske kult når man så bølgene komme rett mot seg. Og det sier jeg dere, den filmen gav meg noe syykt lyst å dra til Tahiti! Faktisk så lyst at jeg begynte å lete etter flybilletter. 13000NOK, eh..

Når det gjelder utsikten var den fantastisk, men det gikk kun an å stå inne og se ut, eller eventuelt gå ut på plattformen der det var gitter rundt det hele, så det ble litt vanskelig å få noen bra bilder. Men jeg fikk iallefall tatt et siste blikk utover mitt elskede Toronto~

Liker at det nesten ser ut som en småby i forhold til New York 🙂

Okei, noen skyskrapere er det jo 😉

Dette er vel ca det beste bildet jeg fikk til når jeg sto ute og prøvde å unngå å få med masse røde streker (gitteret) på bildene! Det ble ikke så aller verst, egentlig. Liker effekten, eller noe :p

Det som også er spesielt med CN Tower, er at de har glassgulv inne i bygningen. Når man står oppå det, ser man RETT ned i trafikken, og det er jævlig langt ned. Hehe. Jeg torde til og med å hoppe når jeg stod oppå der, og med min høydeskrekk fortjener jeg kryss i taket for det!

Her stirrer jeg rett ned 346 meter! Vanskelig å få til noe bra bilde, det ser kanskje ikke så ille ut her, men jeg kjente sug i magan når jeg stod der for å si det sånn :p

Kvelden gikk med til noen drinker sammen med venner, men jeg tok det ganske rolig siden jeg aldri i verden vil ha hangover når jeg skal fly igjen. Det var egentlig ganske trist å sette seg på subwayen og høre den monotone høytalerstemmen si “THE NEXT STATION IS LAWRENCE EAST, LAWRENCE EAST STATION” for siste gang. Seriøst, jeg kan alle subwaystasjonene i hodet nå 😛 jejeee, alt må jo ta slutt en gang. Jeg sitter iallefall igjen med en haug bilder, litt souvenirer, nye ting til klesskapet, 2 tatoveringer, bedre engelskkunnskaper, TRYGGHET når det gjelder å snakke engelsk, venner fra hele verden, verdens søteste vertsfamilie og 345346235 minner!

Bye for now, Toronto, men jeg siterer bare Arnold Schwarznegger/Terminator.. I”ll be back!

4 Responses to “Siste innlegg fra Canada”

  1. Høres ut som om du har hatt ei heilt fantastisk tid i Canada! Å læse om det gjør sånn at æ har løst tel å reise bort å bo ei stund. Kanskje æ tar litt av utdanninga mi i utlandet. Får se ka det blir tel 🙂 God tur heim, her e det betraktelig meire sny!

    • ja, det har vært et utruli vellykka opphold!
      det syns æ du ska gjøre, ska garantert ta dela av utdanninga mi i utlandet, om ikje heile 🙂

      tusen takk! 🙂 ja æ tvila ikje, haha. bære å forberede sæ på å gå jønna en hallmeter sny før å komme tel inngangsdøra igjen^^

  2. JULETREET *____* ……..*________________*

    Pappa har også vært i cn tower 😀 Han tok bilde på dagen da, var litt lettere å se at det var langt ned.. 😛

Leave a Reply

