Noen ting jeg kommer til å savne med Canada

1. Fresca

HERREGUD VERDENS BESTE BRUS OMG. Seriøst, Fresca har fått meg til å konvertere VEKK fra Pepsi Max, jeg tuller ikke. Og jeg er verdens største Pepsi Max-freak til vanlig! Nå skal det sies at Pepsi ikke smaker det samme her som hjemme.. :p de fleste selger bare Diet Pepsi, og den smaker iallefall ikke det samme. Men uansett, det gjør ikke noe når jeg kan kjøpe Fresca overalt ❤ er så utroolig god. Det minner meg om Solo, men likevel litt annerledes. Så er den sugarfree da, haha, så jeg slipper å få sukkersjokk 🙂 Hadde de solgt det på cans hadde jeg kjøpt noen å ta med hjem til Norge, men har bare sett de på flaske, dessverre.. så jeg får hamstre et par på flyplassen! FRESCAAA, I LØV JUU.

 

<3<3<3 (og nei, jeg har ikke sminke på meg lol)

2. Shoppingen

…Obviously. Jeg bor på Andenes der klesbutikkene kan telles på en hånd, nærmeste “by” er Sortland og det mest spennende der er Cubus og H&M. Her kan man bruke hele dagen på ET shoppingsenter. Kan finne stort sett uansett hva man er ute etter, og noe av det morsomste er å gå på skattejakt i en av smågatene! Så har vi jo Dollarama’ene (masse jall til 1 dollar), Kensington Market osv. Går jo aldri lei, og butikkene får inn nye ting hele tiden. SPESIELT Victoria’s Secret Pink, som jeg elskeer. Jeg er liksom blitt vant til stort utvalg nå, tro hvordan det blir å komme hjem!

 

Eaton Centre, stort shoppingsenter Downtown.

3. Walmart

Kunne gått under punkt 2, men Walmart fortjener sitt eget punkt. Jeg tror ALLE som har vært inne på en Walmart automatisk digger stedet, jeg er intet unntak! HEI JEG HETER EMILIE OG JEG ER WALMARTOHOLIKER. De har seriøst ALT. Forestill dere noe sånt som OBS! Stormarked hjemme i Norge, bare 23423235 ganger større og med dobbelt så mye jall 😀 Jeg fant til og med Bump-its der inne (sånn.. greie du legger under håret for å få stoort hår.. nei jeg kan ikke forklare). Dessuten er det jævlig gøy å gå på People-watching der inne! http://www.peopleofwalmart.com sier jeg bare, LOL 😀

4. Utelivet.

IHVERTFALL obviously. På Andenes har vi Riggen, og.. Riggen? (Og Mea, men ingen går dit). Her er det utesteder for enhver smak. I tillegg er det masse NATTKLUBBER her, noe vi mangler på Andenes. Riggen er kos nok det, altså, men det er liksom mye morsommere å shake litt på by’n enn å sitte å høre på det samme coverbandet som spiller de samme Pink Floyd-låtene hver eneste helg. Dessuten er drinkene billigere. Ikke superbillig, men billigere. Og det er ofte “Ladie’s free”, så null inngangspenger! Kommer til å grine når jeg må begynne å betale 150kr for å slippe inn på Riggen igjen.

5. Storby-feelingen

Enkelt og greit. Jeg elsker følelsen av å bo i en stor by, og jeg ELSKER å være ute om kvelden og være omgitt av lys. Nothing like it 🙂

Yonge street at night

6. Å møte nye folk

Denne sier egentlig seg selv, men men 😛 Jeg har møtt så utrolig mange hyggelige folk under oppholdet mitt her, og fortsetter å møte folk hele tiden! Det er kjipt å måtte si farvel, men det som er viktigst er all moroa vi har hatt mens vi har vært her. Og heldigvis finnes jo Facebook 😉 i tillegg til nye venner, er folk generelt veldig vennlige her. Jeg har blitt stoppet flere ganger på gata av totalt fremmede som har sagt ting som “I love your hair” eller “Wow, great outfit!” Det er så koselig!

Fra den første kvelden vi sjekka utelivet her

 

Kommer til å savne mye mer og, såklart, men da hadde jeg blitt sittende her og skrive utover natta. Generelt sett har jeg blitt veldig veldig glad i Toronto, og jeg vil garantert tilbake hit. Noen som vil være med..? 😉 hehe. Selv om jeg “knapt” har vært borte (3 mnd er jo ikke SÅ lenge, egentlig), tar jeg meg selv i å tenke “jamen, herregud, jeg bor jo her jeg nå”. Men nei, om 13 dager på dette tidspunktet befinner jeg meg på Toronto Pearson Airport og venter på å gå ombord i et fly som skal fly den lange veien over atlanteren og videre hjem til Norge. Det blir rart!

..Men det blir gøy å komme hjem til norsk jul, og jeg skal gjøre alle de tradisjonelle tingene i år, siden jeg befant meg i Thailand i fjor :p pepperkakehus, nisseluer, adventsstaker og sju slag, here I come!

Leave a Reply

