Halloween og Subwaydelay version 400

På tide jeg skriver om Halloween kanskje. ELLER HUR. Var jo ganske store greier her, alle butikkene var klint ut med pynt osv. Holdt på å få hjerteinfarkt da jeg gikk forbi en heksefigur i menneskestørrelse inne på Walmart og den plutselig begynte å le hysterisk :p haha. Tok det rimelig chill med kostymet i år, dressa meg bare opp som Baby Firefly fra House of 1000 corpses. Sånn 90% av folkene hadde ikke sett filmen, da, så jeg ble tilslutt bare døpt “the redneck killer” 😀 fair enough! Kjøpte stæsj til kostymet på It’s my Party, en DIGER butikk med alt man kan tenke seg av kostymer. Var der utpå ettermiddagen den 28, og det var lang kø for å komme inn. Ble gående rundt og sulle i en halvtime før jeg faktisk begynte å lete etter det jeg skulle ha, de hadde så sykt mye lol der inne.

It's my party

“Kostymet mitt” var relativt enkelt. Bukse til $15 fra Walmart (Walmart<3), singlet fra Garage til $9.99, hatt fra It’s my party til $15, fake blod til $5 og fake badass kniv til $6.99. Jeg er så økonomisk<3

OH HI

"We like getting fucked up and do fucked up shit!" Yeah.

På skolen den 29 (fredag) hadde ca alle kledd seg ut, og vi satt først bare og tulla i timen, spilte poker og tok bilder :p

Digger Medusa-kostymet til Kerri! (En lærer) Hun hadde laget den slangegreia på hodet selv, sick.

LOL

 

Hanae og en av lærerne. Han hadde kledd seg ut som amerikaner! xD stakk plutselig hodet inn klasseromsdøra og ropte "I LOVE AMERICA.. AND GEORGE BUSH LOVES YOU!" 😀

 

MARIO OG LUIGI 😀 og.. gamblerkonge, haha

Etter et par runder poker (jeg vant aldri ;() hadde alle klassene konkurranse seg imellom :p vi fikk utdelt en bag med noe greier vi skulle lage et kostyme av. Disse greiene viste seg å være to rulle dasspapir, en tape-rull, en rød tusj og noen hårstrikker. Kostymet skulle lages på en person og siden vises fram for alle. Og gjett tre ganger hvem som ble mannekeng for det kostymet :p yours truly! Alle bare “Emily can do it!” Jaokei 😛 det opplagte dassrullkostymet er jo mumie, men vi ville være kreative..

Holdt på å le meg ihjel her, haha

 

Work in progress. Rulla opp 2342343 sånne dotter!

Tipper alle gjetter hva jeg ska forestille!

Ikke det nei? DUH, I’m a Canadian trapped in a snowstorm!

JEG VEET. Sykt lol 😀 men mind you, vi fant faktisk konkurransen! Alle deltagerne (bl.a en sushimumie (haha, what) og en baby) måtte stå på podiet og vise seg fram for alle (FLAUT), og den som ble mest cheer’a på vant. Vant helt utrolig overlegent faktisk, folk cheera som gale 😛 var gøy! Så klassen min vant altså hederen og æren 😉 første jeg gjorde etterpå var å rive av meg alle de jævla dottene, med hjelp fra Ellie og Mauricio. De var festa med tape, så å rive de av føltes som å rive av plaster. PAIN, men gikk heldigvis fort.

Så karva vi gresskar:

 

Ferdige resultat, det ene har pønta seg ekstra ;D

Var en funky skoledag, det der. På kvelden var det naturlig nok party, men jeg har ingen bilder, rett og slett fordi jeg ikke tok med kameraet :p jeg suller jo så fælt når jeg er ute, og på utestedene her er det “litt” mere folk og litt vanskeligere å holde oversikt enn hjemme på Riggen, så jeg tar kun med meg det aller nødvendigste når jeg drar ut. Jeg er blitt så fornuftig :———-D (jeg liker å tro det, iallefall).

So that was Halloween! Denne helga drar jeg på tur til French Canada, skal møte opp på York Mills subwaystation klokka 7.00 am (LOL) på fredag. Så jeg må stå opp klokka fem, og ta subwayen klokka seks! Hei hurra. Håper iallefall at alt går som det skal den dagen, for idag var subwayen forsinka noe SYKT grunnet vannlekkasje eller noe tull et eller annet sted på sporet. Altså:

(Warning: lang rant om dagens subwayeventyr)

Jeg gikk ut av huset 0720 idag morges og hadde beregna goood tid. Tok toget ned til Kennedy, og der fikk vi vite at grunnet lekkasje et sted mellom Woodbine og Broadview (2 stasjoner), måtte alle passasjerene gå av på Woodbine, ta shuttlebus til Broadview for så å ta subway igjen. “Jaja, chill nok det”, tenkte jeg, naiv som jeg er. Chill? HAHA. For det første, tok det 10 minutter for et jævla tog å komme seg til Kennedy, og det tok 15 minutter å komme seg til Woodbine fordi vi av en eller annen grunn ble stående og knø i over 5 minutter på Victoria Park-stasjonen.

Jaja, Woodbine at least, og her begynte jo moroa. Det var SYK kø for å komme seg på shuttlebussene, var som å være sardin i en eske, tilogmed CityTv var der for å lage reportasje om kaoset :p sto i kø i rundt 15-20 minutter før jeg kom meg på en buss, der flaksen min fikk meg til å havne skvisa inntil en dude som lukta en blanding av offentlige toalett og sterk karri. Og sånn sto jeg i en halvtime i stadig dårligere luft. Ikke en av mine beste bussturer. Tar langt fra en halvtime fra Woodbine-Broadview sånn egentlig, men selvfølgelig var det rushtrafikk og i tillegg ble det jo rødt lys hver gang bussen nådde et gatekryss (som er på annenhvert hjørne her). Okei, holdt på å krepere av dårlig luft, kom tilslutt til Broadview, der køen for å komme seg tilbake på subwayen varte fra utenfra stasjonen og ned to etasjer til der togene går.

Etter ENDA 20 minutter med venting kom jeg med på toget fra Broadview, og herfra gikk heldigvis alt som normalt. Bare så synd at det tar minst en halvtime fra Broadview og helt frem til skolen, så dere kan jo tenke dere at jeg var forsinka :p jeg gikk altså ut døra 0720, var på skolen 0950. ERRE MULIG. Jeg var ikke den eneste som ble forsinka, men fordi jeg bor lengst unna av alle (sånn seriøst) så var jeg selvfølgelig mest forsinka. Ellie (læreren) visste om det da, så ingen sure miner! Men fy søren, jeg HATER TTC (Toronto Transit Commission) noen ganger. Minor forsinkelser/ødeleggelser/VANN PÅ SPORET/whatever skjer jo annenhver dag, og idag var virkelig rosinen i pølsa. Men men, ikkeno å gjærra med deet. Var egentlig bare sykt letta etter at jeg kom meg vekk fra han karri-mannen på bussen.

Over til noe bedre, jeg har kjøpt meg verdens kuleste votter idag:

Love' em 😀 10 dollar på The Bay! Souvenir og votter i ett! OH CANADAAAA. ❤

3 Responses to “Halloween og Subwaydelay version 400”

  1. Så flot å få høre fra Halloween. Dere har det kjempeartig ser jeg. Huff, tenker du er lei lange reiseveier ja-det er ikke som fra Andenes Sør ned til værret:)) Du må gi beskjed om du vil at vi skal vekke deg når du skal ut å reise så tidlig ! DEt var sterk storm og opp i orkan på mandag i Vesterålen. Taket på busstasjonen for -taket på huset til en kollega, verandaen til Nina mm. Vi måtte sende ungene hjem fra skolen kl 12.30 og vi fikk fri fra kl 13.00. Møblene og grillen vi har ute på verandaen var meget godt pakket inn i pressening, men tror du ikke at vinden snek seg inn på undersiden og begynte å rive det av. Heldigvis kom pappa hjem så han fikset det og jeg slapp å være alene. Liker ikke å være alene i så kraftig vind.
    I dag var det klart vær, litt kaldt og ingen snø dvs. perfekt !!
    Neste torsdag har Oskar 3 årsdag. Vi skal dit å feire på lørdag eller søndag om ikke babyen kommer akkurat da!
    Har ennå ikke somlet meg til å besøke Regine:( Bor hun hos sine foreldre? Vet du noe om det??? Kos deg på by-tur.Klem til deg!

  2. Åh, JEG OG VIL PÅ WALMART!!! 😦
    HAHA! Beste dopapirkostymet EVAR. 😀 Ikke rart dere vant 🙂 Jævlig mange kule kostymer, lol @ amerikaneren 😛

    Amagad, TTC høres mongo ut! Men tror det ville blitt litt sånn hvis f.eks trondheim hadde t-bane. VANN OVERALT…!
    Canadavotter ❤ Jeg har et par votter fra canada jeg og, i beige semsket skinn og kaninpels.. og indianerperlebroderingting.. De kan faktisk bli brukt til gyaru, LOL 😀

  3. Hihi, walmart er awesome. 😀

    Ja, jeg vet!! jævlig synd, for det er egentli veldig effektivt og lett å bruke, men det hjelper jo lite når noe kræsjer annenhver dag:P

    sweet! 😀 votter<3

Leave a Reply

