Nuit Blanche

Lørdagen var det Nuit Blanche her i Toronto, det er en natt i året der ca hele byen er ute fra 6.57 PM (ja, nøyaktig) til 7.00AM. Foregår en haug utstillinger, performances ++ rundt i byen, så det måtte jo vi besøkende i byen være med på :p
Holdt oss hovedsaklig rundt Dundas Square, der var det FULLT av mennesker, føltes som å være tilbake i Tokyo! Var mye rart å se på, fra gatemusikanter til lysshow. Fantastisk steming 🙂 Uheldigvis døde kameraet mitt før jeg rakk å ta noe særlig med bilder, men mulig jeg får knabba til meg noen fra de andre senere.
Aldri mørkt på Dundas Square!
FOLK

Improvisasjonsband! De var flinke 😀

Trombone-fyren 😀 haha, han var dritfet. Minte meg om saxofonduden til Moldova under Grand Prix 😛

VIDEO
Og så langt kom altså jeg før kameraet mitt sa takk og farvel, LOL. Men vi tuslet videre rundt i byen, så på lysshow, sære “kunst”installasjoner, også gikk vi på kafe og røyka vannpipe med mangosmak 😀 det var dritdigg.
SÅ SKULLE VI HJEM DA. Det hadde jo vært reklamert overalt med at “THE SUBWAY WILL BE RUNNING ALL NIGHT DURING NUIT BLANCHE” og blabla, her skal alle komme seg trygt hjem ja. Fytti grisen, siste gang jeg stoler på Subwaysystemet her i byen! For det første gjaldt visst kun tilbudet fra Keele til Woodbine. Woodbine er altså 4 stasjoner fra Kennedy, der jeg må gå av og skifte linje, så jeg ble litt “wtf?” allerede da. Hadde heldigvis følge med Akira helt fram til Woodbine, og kom meg på en buss til Kennedy! En TTC-medarbeider sa at jeg skulle skifte buss på Kennedy for å komme meg frem til endestasjonen min. Kjempegreier..
MEN NEIDA. Bussen kom seg til Kennedy, javel, men da jeg spurte om hvor bussen til Lawrence East gikk, fikk jeg til svar “there’s no buses here now”. EH, så hvordan i =)#¤(“#¤ skal vi komme oss hjem, da?” “Well, when you decide to go home 4am in the morning..” JAMEN FOR HELVETE DERE HAR JO VRÆLT UT TIL HELE BYEN AT SUBWAYSYSTEMET VAR ÅPENT HELE NATTA. Tullinger. Jeg vaaar så sint :p heldigvis møtte jeg en gruppe canadiere med samme skjebne, og jeg fikk slå følge med dem i jakta på en jævla buss så jeg slapp å tusle rundt alene i ukjent område. Det var egentlig litt gøy, vi prøvde fortvilet å navigere etter GPS’en på iPoden til en dude og skifta retning flere ganger, og lo over hvor håpløst alt var :p vimsa sikkert rundt i over en time, men ENDELIG begynte jeg å kjenne meg igjen på veiene og jeg holdt nesten på å grine da jeg kunne se lysene fra Lawrence East Subway Station! “SENGA MI” var det eneste som sto i hodet på meg da, så jeg takka for laget og småløp hjem. Herregud jeg sov godt den natta, holdt jo på å fryse meg ihjel mens vi sprang rundt og lette etter busser :p
#¤=)”#?¤= Subway-løgnere, ass. Trodde jo først jeg var alene der oppe, og ble jævlig redd :p støtte selvfølgelig borti en innpåsliten feit fyr på vei mot bussen til Kennedy, og ble ikke så veldig glad da jeg så at han sto og STIRRA på meg mens jeg prøvde å finne ut hvordan jeg skulle komme meg hjem, så jeg var utroolig letta da jeg fant company fra normale folk. Hehe. Klart, de kunne jo vært psychoer de og, men herregud, de var jo like forbanna og forvirra som meg, dessuten kunne jeg jo ikke bli stående utenfor Kennedy til evig tid :p alt ordner seg for snille jenter!
On another note, jeg har begynt å bruke Tumblr! Der vil jeg poste sanger, videoer og bilder jeg liker, samt LISTER, så jeg slipper å bruke bloggen her til det 😀
fnisu.tumblr.com!
One Response to “Nuit Blanche”

  1. Heia:))
    Du har ikke helt flaks med transportmidlene ser jeg!
    Vel du kom deg jo heldigvis hjem tilslutt. Du må huske å kle deg godt når du skal ut:) Her er det høststorm og regn i dag. Katta er inne:))))
    Har du begynt på spansk?
    Klem fra meg.:)
    Mamma

Leave a Reply

