Wonderland

Lørdagen var vi i Canada’s Wonderland 😀 det er altså en stor fornøyelsespark type Liseberg/Tusenfryd, bare større :p kom fram ca halv elleve om morgenen og dro ikke igjen før 8 om kvelden! STOR park, med maange attraksjoner. Men herregud, tror jeg begynner å ligne mer og mer på mamma eller noe, for det var mange jeg ikke torte å ta LOL. Sånne greier med looper og sånn, det klarer ikke jeg. Jeg blir nemlig svimmel av kun å stupe kråke :p men hadde det morsomt likevel!

Wee!

Dere ser det fjellet der? Det var faktisk en berg-og-dal-bane som gikk INNI der, med masse lyseffekter og sånt :p

ÅJADA. Dette er litt av Behemoth, som var den største rollercoasteren (den var SVÆR) og her går det altså 90 grader rett ned. TULLER IKKE. Eneste tanken min var "å herregud, æ bi å daue, æ bi seriøst å daue!" Snakker vi adrenalinkick eller?!

I tillegg hadde de berg-og-dalbaner der man måtte STÅ, en der man ble kjørt i loop først frem, så baklengs, en der det føltes som man fløy fordi man ikke satt inni noen vogn, men “hang” i seler osv. Hehe. Jeg tok som dere sikkert skjønner IKKE den loop-greia, og det tror jeg var liksågreit :p

Litt av parken. Det jævla 90-gradersstupet var jo synlig hvor enn vi gikk, omtrent :p

I tillegg fantes det såklart et lass med spilleboder, og den ene der vant jeg faktisk på! Ikke helt tilfeldig da, var nemlig sikker på at jeg kom til å vinne :p greia var altså at man betalte et par dollar, så skulle spilledama gjette alderen vår, høyden eller måneden vi var født. Gjetta hun feil, fikk vi premie. Og jeg hadde jo det soleklare esset i ermet med at ALLE gjetter at jeg er yngre enn jeg er, og joda, det stemte denne gangen og 😀 hun tippa faktisk at jeg var 18 da, ikke så verst. Men haha, jeg vant 😀

Maja og meg, haha. Den rosa slipsgreia jeg har på meg valgte jeg som premien min 😀

Maja og Akira, lol ;D

De hadde Snoopytown der 😀

Var litt tilfeldig at vi rota oss inn i Snoopytown. Så på kartet etter en litt mer “chill” rollercoaster, og fant en som het Ghoster Coaster, men la ikke merke til at den lå i “barneområdet” av parken. Så når vi etterhvert så at omgivelsene ble preget av Merry-go-rounds og en megaliten bilbane, så begynte vi jo å lure om den rollercoasteren var noe for oss :p “I think this is for kids..” haha. Men den var helt grei da, liten, men greit å ikke bare ta de store, skumle beistene og 😉

Vi fant Snoopy 😀

..det gjorde Akira og, haha

Som alle fornøyelsesparker med respekt for seg selv, hadde selvfølgelig Wonderland en spillehall og. Og se hva jeg fant der:

Parapara-maskin 😀

Instruksjonene var på koreansk da, så jeg skjønte jo ikke en dritt lol. Men det gikk greit :p moro!

Den greia var skummel. Den gikk ikke bare rundt og rundt, men PLUTSELIG ble man slengt opp i lufta, så PLUTSELIG ned igjen :p

Etterhvert som det begynte å mørkne, ble det tent lyst over hele parken 🙂 veldig fint å gå der om kvelden!

Her var vi kalde og trøtte, men måtte såklart ha et siste bilde som minne ;D

Så det var altså Wonderland! Bra dag. Etter parken hadde vi egentlig tenkt oss ut på byen, men alle 3 sovna på toget fra York Mills til Yonge (der vi må bytte), så vi ombestemte oss og dro hjem for å sove :p DEILIG å sove ut igår!!!

Og ja, en ting til. Jeg vurderer å begynne på spanskkurs LOL

Er nemlig flere spansksenter her i byen som tilbyr kurs, og jeg har funnet et som begynner i midten av Oktober og går over 5 uker, med 2 timer undervisning i uka. Begynnerkurs seff. Jeg har så utrolig lyst å begynne å lære et nytt språk, og spansk står høyest på lista. Har jo prøvd både tysk og fransk, men jeg liker ikke tysk, og fransk får jeg bare lættis av fordi jeg ikke klarer å uttale skarre-r’en :p så ja! Koster 145$, men tenker det vil være en fin intro til språket, og hvis jeg liker det får jeg bestille masse bøker så jeg kan fortsette når jeg kommer hjem til Norge ;D dessuten vil jeg jo så gjerne til Latin/Sør-Amerika, og der snakkes det jo spansk. Unntatt i Brasil da (som ironisk nok er landet jeg aller helst vil til), men hvis jeg skal jobbe frivillig der som jeg har VELDIG lyst til, så blir det Argentina eller Costa Rica, og der blir nok spanskkunskaper gode å ha. Så jeg tror jeg melder meg på!

I morgen er det baseballkamp som står på planen. Ikke at jeg skjønner noe av baseball, men det er jo typisk Amerikansk, så det må vel oppleves 😀 later!

One Response to “Wonderland”

  1. Her skulle pappa ha vært :))) Hører det blir Washingtontur også:)) Supert at det går an å melde seg på spanskkurs gitt :))
    Høres spennende ut med baseballkamp ogå sikkert noen cheerleaders :)) Hade godt.Klemmer.:))
    Mamma.

Leave a Reply

