Rommet mitt og helga

Hej hej i stugon! Har ikke så ofte tid til å skrive her, er som regel opptatt hele tiden. Og når jeg først kommer hjem om kveldene, må jeg nesten bare stikke innom Facern og legge meg, siden jeg må opp halv sju hver dag 😛 ikke i helgene da, men da sover jeg så lenge som mulig før jeg står opp og som regel stikker ut igjen. Såå ja. Hehe. Men det har ikke skjedd noe spesielt siden sist jeg skrev, skolen går sin gang, og jeg liker det! Timene våre er skikkelig morsomme og lærerne er kule. Skriver mer om skolen i et annet innlegg, nå skal jeg fortelle litt om helga! Er egentlig kort fortalt, men lol uansett.

Skulle altså ut på fredag, vi var vel en 5-6 stk som bestemte oss for å gå ut å drekka sjekke livet. Møttes i 7 tia på Spadina, dro til en liten pub, der jeg bestilte Sex on the beach! Yummeh. Dro så videre til “The green room”, et utested som solgte billige drinker, relativt billige iallefall. Betalte 20 dollar for 3 screwdrivers, i Norge er det liksom sånn 14 dollar/85 NOK for EN drink, såe.. ja. Kom i slaget etterhvert, og hadde det veldig gøy 😀 forresten så kom jeg i prat med en dude med en Old American Bulldog utenfor puben. Haha, jeg gikk bort og bare “excuse me, what kind of breed is that?” LOOL jeg kommer ALLTID i snakk med hundefolk når jeg er ute. Var gøy, da! Jeg babla i vei om pitbuller og forbudte hunderaser og Gunnersen og gudene vet hva, haha.

Dette er forresten The Green Room! I dagslys da. Bilde tatt fra google, jeg glemte omtrent at jeg hadde med meg noe kamera i det hele tatt, så få bilder fra kvelden!

Etter å ha chilla der en stund, dro vi videre for å finne et mer dansevennlig utested. Kom over et sted der det var “ladies free”, så da stakk vi jo såklart inn 😛 der var det FULLT, og noen ekle mannfolk som omtrent spiste opp jenter med øynene. Meg og. ÆSJ. Men jeg var jo sammen med andre hele tiden, så da følte jeg meg trygg nok :p shaka i over en times tid, før vi fant ut at vi skulle kalle det en kveld for å rekke subway’en hjem. Jeg hadde følge helt til nest siste togstasjon (Kennedy), men derfra måtte jeg ta buss alene for å komme meg til endestasjonen min (togene slutta å gå kl 0130). Og herfra skjønner dere. Her starta jo moroa. Mamma: ikke freak ut hvis du leser videre, please 😛

Jeg spurte bussjåføren om hun kjørte til Lawrence East, noe hun bekreftet. Men jeg mente altså SUBWAYstasjonen, jeg kunne jo ikke vite at det ligger en jævla Lawrence East ROAD, et helt annet sted :p men jeg gikk nå på bussen, glad og fornøyd.. hørte på iPoden, glad og fornøyd.. vi kjørte laaaangt avgårde, og da var jeg ikke så glad og fornøyd lenger. “Hvor i #¤”#¤#” er vi?” Vi kom iallefall aldri til L.E Subway Station, og dama på bussen (som snakka ræva engelsk), var plutselig Out of Service, også måtte jeg gå av. “Go to the other side of the road, wait for the same bus to go back” sa hun til meg, og det siste før jeg gikk av “and take care!” HEHE, okei. Så der sto jeg da, in the middle of nowhere, hadde ikke anelse hvor jeg var. No clue. Og venta.. og venta.. selvfølgelig kjørte det forbi et par idioter som tuta og vinka, så jeg følte meg ikke så veldig høy i hatten 😛 heldigvis hadde jeg en døgnåpen Pizza Pizza rett bak meg, så jeg tenkte “okei, ves det kjem nån tullinga så spreng æ inn dit”. Hehe. Det gikk en halvtime, og der sto jeg fremdeles. Var litt redd etter å ha blitt tuta på, men etter det var jeg mest irritert egentlig 😛 var såvidt jeg ikke så meg rundt etter et sted å gjemme meg til det ble morra, men så kjørte en taxi opp til meg og sjåføren spurte “you okay?” og jeg svarte “No, not really” og blablablabussenkommerjoaldriblabla. “Oh, there’s no buses out here this late!” (TAKK FOR DEN, BUSSJÅFØRDAMA) så spurte han hvor jeg skulle, jeg sa adressen, at det var et stykke og at jeg ikke hadde så mye penger. Så svarte han “Hm, normally that would be maybe 60 dollars.. but you know what, give me 30 bucks and I’ll drive you to your door!” SÅ JEG KOM MEG HJEM. JEG ELSKER SNILLE TAXISJÅFØRER ❤ seriøst, kunne gifta meg med ham, hadde det ikke vært for at han var gammel 😛 Uansett, nå har jeg lært. Neste gang skal jeg spørre spesifikt etter Lawrence East SUBWAY STATION før jeg setter meg på en buss 😛

På the green room 😀

Midt i sentrum! Dundas subway station.

Og det var altså den interressante delen av helga! Resten gikk med til chill, litt shopping og kino, og jeg kom meg trygt hjem 😉

Forresten tenkte jeg jeg kunne vise rommet mitt i samme slengen.

Senga mii ❤ den er så god! Og skrivepult. Og ja, veggene ER så grønne 😀

Stoort sminkebord og 245234 skuffer, og skapet. God nok plass til tjall 😀

SÅH. Neste innlegg tenkte jeg jeg kunne fortelle litt mer om skolen og timene, har jo gått på skolen i 2 uker nå. Klokka er 9.18PM, eller 21.18 her nå, så tenker jeg skal hoppe i dusjen og ta kveld om ikke så lenge 😉 see ya!

9 Responses to “Rommet mitt og helga”

  1. Ja, herregud-det må ha vært ei forferdelig opplevelse-føler med deg…… Ho derre bussdama misforsto nok ja-men kunne jo ha hjulpet deg litt da – langt på natt osv……..
    Godt at du kom deg hjem takket være en snill bussjåfør da 🙂
    Obs.obs neste gang du går ut – det er ikke på Ainnes. Katta og jeg er alene heime. Pappa er på hytta + fallskjemhopping.
    Har laget mye skolemateriell i helga så tida har gått fort!
    Ha det godt vennen and take care. Håper du får smakt noe god vegemat der, eller er det lite steder der du får kjøp det???

    Kos og masse klemmer fra meg og Finduskatta.

    Mamma:))

    • Hehe, det va litt kjipt ja, men som sagt va æ mest bære irritert! 😛 hadde jo ikje peeiling kor æ va. Hehe.
      Får masse fin mat her, alt fra pasta, pizza osv t førskjellige salata, pai, ris-retta, nudla.. osv 🙂 får kjøpt det meste her veit du. Har jo wal-mart 😉 å telogmed Burger King har vegetarburger!
      Klem 🙂 ekstra kos tel Findus!

      • Heia igjen:)) Skal ordne med skype! Findus skal få mange Emilieklemma. Nydelig høstfarger utenfor! Fargen på rommet ditt er det man kan si er knallfarget-he,he ! Godt at du har fått deg vekkerur ! Det er nok riktig at du er i den store verden og der har de jo det meste, sant nok! Send gjerne flere bilder. Holder babyen deg våken og hva heter den? Hva slags kunstner er dattera?(Nysgjerrig vet du?
        Klemmer fra meg:)))
        Mamma.

  2. Babyen hete Zairah 🙂 det går som regel greit, ves æ bære rekk å sovne før ho begynn å skrike så e det sjeldent æ våkne :p hehe! men de siste dagan har æ såvidt hørt nåkka. håpe min unge og bi så stille 😉
    ho e maler 🙂

  3. Heia Emilie !
    Papsen leser bloggen din også, litt sporadisk når jeg har strøm her på hytta.
    Akk for en bortkjøringshistorie, bra du traff en hjelpsom fyr, de gamle er eldst. Har æ fortalt om da æ kjørte mæ feil med T-banen i New York City, Æ var yngre enn dæ den gangen. Skulle fra Manhattan til Brooklyn sida ca kl 0100, tok en bane som jeg trodde gikk i riktig retning, etter hvert kjente jeg ikke igjen noen stasjon navn, venta lenge helt til jeg fant ut at jeg måtte gå av og se,kom opp langt oppe i Brooklyn, så skyskraperne på Manhattan langt borti det fjerne. Så viste det seg at stasjonen var stengt for natta, gikk ikke an å gå på igjen i motsatt retning, ikke en sjel å se, hmmmmmm, går det noen busser her tro ? Hadde ikke penger til drosje. Den gangen fikk jeg hjelp av en eldre black man som kom forbi etter en stund, han viste meg en annen gate med en bussrute som gikk ned til i nærheten av kaiene og jeg kjente meg igjen.
    Forresten, den Green Room ligner utvendig veldig på første sjappa vår på Manhattan i 1969.
    Ha det artig, hilsen Papsen

    • Hei pappa 😀
      Hehe, før en historie! Bra det ikje bære e æ som har kjørt mæ bort i storbyen i slekta 😉 det va en mørkhuda taxisjåfør som stoppa før mæ og. De “vestlige” taxisjåføran æ så kjørte bære rett førbi:P
      Driv førresten å planlegg nettopp tur til New York! Det e en tur på 4 daga som arrangeres av skolen, gleede mæ 😀 veit ikke helt kati vi blir å dra ennu, men det går tura dit stort sett hver eneste helg 🙂
      Tusen takk, klem 😀

  4. Å,ja,e ho flenk??? Skal hilse så mye fra mormor :))) Hvor langt er det å gå fra siste buss/stasjon før du er til huset?
    Tenker at det kanskje kan være lurt å ta taxi derfra midt på natta?? Bare du kommer deg hjem så kan du vel alltids få til en ordning med betalinga 🙂
    Findus har vært syk i magen i dag(mus?)Hun kastet opp på teppet i hallen nede 😦 Nå ligger hun bare rolig og slapper av. Pappa er på hytta og ordner ved. Han har hoppet mye fallskjerm i helga:::
    Kos og kle fra meg:)
    Mamma.

  5. Ja ho e flenk 🙂
    Det tar bære en 3-4 minutt å gå, så taxi e veeeeeldig unødvendig :p bor i et fint område og da, så føle mæ rimelig trygg på veien heim 😉
    uff da, stakkars pus 😦
    klem 😀

  6. Ok,da!!! :)) Det va godt å hør :))) Lykke til med planlegginga av New York tur :)))

    Klem fra meg.
    Mamma.

Leave a Reply

