Niagara Falls

Lørdagen var det tid for å utforske Niagara Falls 🙂 Dro med en slags turbuss, vi var en gjeng fra skolen + en haug japanere :p

Første stopp var et Winery, hva nå enn det blir på norsk.. der de lager vin iallefall, haha.

Alle bildene er forresten klikkbare!

Her dyrkes det druer!

Klimaet her er visst ganske ideelt for druedyrking. Om vinteren lager de isvin av frosne druer!

Selvfølgelig fikk vi smaksprøver 😉 og jeg ble ikke spurt om leg! HAH!

Juliane og Maja med rødvin 🙂

Vi fikk smake både rødvin, hvitvin og fersken(!)vin! Nå har jeg aldri likt vin noe større, og det har ikke endra seg, men hey, hvem sier nei til gratis smaksprøver. Så nå har jeg altså lært hvordan vinsmaking skal foregå! Ferskenvinen var faktisk ikke så verst, men kommer nok ikke til å bli noen storforbruker.

Etter the winery (sorry, klarer ikke tenke ut et norsk ord for det :p), kjørte vi videre til en liten by kalt Niagara-on-the-lake! Her fikk vi en times tid til å utforske selv. Utrolig søt liten by!

Det var bryllup der den dagen, så vi møtte på denne fint pynta hesten 😀

De hadde en sånn all year christmas shop, hehe. Veldig gøy!

Ellers hadde de mange søte butikker der det ble solgt masse te, kaffe, forskjellige oster, sjokolade, marinader.. gourmetmat-butikker 😉 etter Niagara-on-the-lake fortsatte vi mot Niagara Falls, og stoppa et kort stopp for å ta bilder av.. EH, jeg husker ikke navnet, men det var en svær malstrøm. Den var STOR, men vises ikke så godt på bildene, var mur rundt hele strømmen som vi ikke kunne gå utenfor, noen turister kunne jo vært uheldige og falt nedi.. :p

Maja og meg! Jeg er som vanlig like flink til å kutte ut halve trynet mitt på bilder :p

Såå gikk turen endelig til selve Niagara Falls! Da vi nærmet oss og kunne skimte fallene, strakte alle sin hals og glante ut av bussen, haha :p turister vi, vøtt. Men det var utrolig kult å endelig være her! Det første vi gjorde var å stille oss i kø for Maid of the mist, en båt som skulle ta oss helt borttil fossene.

Lang kø er lang.

Nærmer oss fossene

AMAZING!

Regnbuen dukka også opp. Det var så sykt fint!

Dette tok jeg mens vi stod i køen til Maid of the mist.

Å komme helt bortil fossene var en sykt kul opplevelse, ble helt inntyllet i tåke, hørte vannet DUNDRE og alle ble sprøyta ned med vann 😉

Nope, man ser ikke særlig fresh ut etter å ha blitt dynka med vann fra Niagara Falls :p

Ahh sinnsykt kult å kunne si “æ har sett Niagara Falls”. Etter båtturen stakk jeg, Maja og Juliane opp i Cliffton Hills, “entertainment”-gata i Niagara Falls! Der hadde de alt mulig rart, fra en haug horror-hus, Ripley’s believe it or not museum, masse morohus, casioner ++. Og Hard Rock Cafe, så nå har jeg t-skjorte fra HRC Niagara Falls og 😉 Vi bestemte oss for å prøve et speilhus, der man går inn i en labyrint der du ser deg selv hvor enn du går, i alle retninger :p så vi måtte føle oss frem for å finne riktig vei ut. Morsomt, og vi gikk på veggen noen ganger først :p

Hard Rock Cafe!

Det var en kjempekul dag, masse moro! Da vi kjørte inn mot Toronto igjen utover kvelden var det blitt mørkt, så bare skyskraperne reise seg over oss. God-følelse, jeg digger denne byen! Fikk ikke noe bilder av det, da, litt vanskelig å ta bilder inne fra en opplyst buss :p så Toronto by night-bilder får vente til en annen gang! Tok flere bilder fra dagen enn de jeg legger ut her, så dere som har meg på Facern, får nok se hele haugen der etterhvert. Når jeg gidder, hehe. Later!

2 Responses to “Niagara Falls”

  1. ÅÅååh, ser kjempekoselig ut! pappa har også vært ved niagara falls 😀

  2. Kjære gode Emilie !!!!
    Jeg elsker å lese bloggen din! Du legger igjen en flott dagbok for deg selv, og vi her hjemme får følge din ferd så langt vekk! Savner deg veldig, men er så glad for at du får gjøre det du har lyst til !!!
    Her hjemme går det som vanlig. Mye jobb!!! Mariela elsker jobben og har sagt til moren at hun vil bli “god”! Hun skal på to kurs i regi av Nikita. Jeg har kjøpt en liten leke i tillegg til teppet til Adriane(?) og skal ta meg en tur bort med den! Jeg skal lage et kort med hilsen fra oss alle. Torill har nettopp vært noen dager i Skottland, nærmere bestemt Glasgow. Hun sybntes det var topp!!(Vi kjenner jo også Skottland godt-ihvertfall Nord-Skottland)!
    Vi var på Stokmarknes i helga! Nydelig vær! Pappa hjalp Eivind med å rive ut badet og dekke igjen vinduet. De skal ha ny badeinnredning etc. Om ca to uker skal vi tilbake for pappa skal hjelpe til med å sette inn ny kjøkkeninnredning!!! Oskar har det bra!! Han sier hver gang han ser oss at Gunnersen bærsa på toget mitt for Gunnersen va vældig syk (med trist stemme) Han e no skjønn!! Katta har det bare bra :))) Mormor har vært til ørelege og fått lagt inn “dren”
    (for å få vann ut av mellomøret) og nå hører hun bare bra!!! Det var ikke behov for noe høreapparat der nei !!!:))))) Nå ligger Findus nesten nede på tastaturet så jeg får vel avslutte!! KLem fra meg! Pappa dro på hytta i dag og skal være over neste helg!:( Vel, det går nok bra, jeg har jo Findus! Vi ble enige om at vi også savner Gunnersen VELDIG ! Kos dæ vennen. Klem og kos fra mamma:) Mormor , Teresa,Eivind og Margareta hilser så mye!(traff henne i helga-og hun spør alltid etter deg1:)

Leave a Reply

