Irland, del 1

Dro til Irland fredag for to uker siden, den 13 faktisk. Hehe. Skjedde ingenting da 😉 jeg og pappa dro med altfortidlig-flyet her hjemme fra Andenes, det går 0537.. Seriøst, hvem faen finner på å la morgenflyet gå 0537?! Uansett, kom ganske tidlig til Dublin da.. i ellevetida lokal tid, og tok buss inn til byen, hvor vi skulle tilbringe en dag!

På vei inn på flybussen!

I Dublin sentrum 🙂

Det første vi gjorde i Dublin, var å sjekke inn på hotellet, et gammelt hotell der jeg klarte å gå meg fullstendig vill, LOL. Det var nemlig to heiser der, som gikk til hver sin del av hotellet, og 3 ganger på rad klarte jeg å gå inn i feil heis, fordi jeg ikke fikk med meg at jeg måtte ta den andre :p sløv hvor? Så jeg gikk jo rundt som en tulling inni korridorene og klarte ikke å finne rommet mitt, helt til resepsjonisten kom løpende etter meg og forklarte at jeg hadde gått feil. FLAUT. De måtte jo tro jeg var litt mindre intelligent, hehe.
Uansett, etter at jeg endelig hadde fått kommet meg inn på rommet, dro vi med sightseeingbuss rundt i Dublin!
Etter å ha kjørt rundt i en times tid, holdt jeg på å sovne av å sitte i ro (jeg hadde som vanlig når jeg skal ut å reise, ikke sovet natta før :p), så vi bestemte oss for å besøke Guinness Storehouse. GUINNESS. ØL. Jeg hater øl. Men det var ganske kult likevel.

Inne i bygningen, meg og en haug med korn. Jeg trodde det var sand først, haha.

I øverste etasje var det 360 graders utsikt over Dublin, og vi fikk servert gratis Guinness. Herremin, er man i Dublin, så er man i Dublin, tenkte jeg, og..

JEG DRAKK GUINNESS! Godt var det ikke. Men likevel. Damn proud!

Litt av utsikten 🙂 hadde sikkert vært kult å se utover byen om natta.

Gikk litt rundt i byen også. Jeg fant SPAR 😀

Guinness, Guinness, Guinness!

Fin arkitektur, ellno. Ikke at jeg er noen ekspert på sånt, men fin bygning var det uansett ;D

¨
Kvelden avsluttet vi med et selvsagt besøk på verdens kuleste spisested!

Hard Rock Cafe!

Både jeg og pappa elsker Hard Rock Cafe, selv om porsjonene er huuuge. Seriøst. Men jeg liker atmosfæren der, og de spilte faktisk Mazzy Star – Fade into you mens vi var der! Kos å høre en av yndlingssangene sine.

Her drikker jeg Guinn.. nei. Jeg drakk Diet Coke. Klarte ikke mer øl ok 😦

Dette var altså første dag i Dublin og Irland! Neste dag dro vi videre med tog til Sligo, oppholdet der forteller jeg om i neste innlegg! Har masse bilder, så orker ikke å presse alt inn i samme innlegg. Uansett, jeg likte meg veldig godt i Dublin 🙂

Leave a Reply

