Uten hund

Triste nyheter.. vi måtte avlive hunden vår idag.

Han har skrantet en stund nå, og de siste dagene har det vært veldig ille, så alt har egentlig gått veldig fort. Når vi kom fram til veterinæren på Sortland la han seg RETT ned på undersøkelsesbordet og bare.. lå der. Og dette er en hund som i alle sine 14 leveår har vært VELDIG sprek, hele tiden så jeg skjønte jo egentlig hvilken vei det bar.. Etter at han ble undersøkt konstaterte veterinæren med at hun kanskje kunne holde ham i live til helga ved å legge ham på trym, men det er jo IKKE noe godt liv for en hund.. Så vi bestemte oss for å ta ham. Det er den vanskeligste avgjørelsen jeg har tatt, og selv om jeg vet det var til det beste for hunden så var det allikevel helt grusomt å se på at han sovna og vite at han ikke skulle våkne opp og bli med oss hjem igjen. Herregud. Vet ikke hvordan det blir med blogging fremoer, har ikke orka å blogge før pga. jeg har vært bekymra, og orker iallefall ikke å tenke på det nå. Det skjønner dere sikkert. Jeg klarer meg, men tror jeg trenger litt tid til å fordøye dette.
Hvil ifred, verdens beste hund! Jeg tror aldri jeg får en hund med så mye personlighet noen sinne igjen. Takk for 13 år med glede, latter og tullskap!
Savner deg allerede, bjefferen min..

They say memories are golden.
Well, maybe that is true.
I never wanted memories
I only wanted you.

A million times I needed you,
A million times I cried.
If love alone could have saved you,
You never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
No one could ever fill.

If tears could build a stairway,
And heartache make a lane.
I’d walk the path to heaven,
And bring you home again.

Our family chain is broken,
And nothing seems the same.
But as God calls us one by one,
The chain will link again

2 Responses to “Uten hund”

  1. Kondolere så mye! D va veldig fint skrevven :’)


  2. Men det er "greit" når man vet at det er snart over.. man får på en måte forberede seg.. på en måte. Da katten min døde (16 år) var familien på selskap hos farfar, mens mamma var hjemom og bare sa "likegyldig" at Mikke lå på trappa vår (i februar) og var døende.. Gratulerer med dagen liksom 😦
    Det er alltid trist når kjæledyret dør, og uheldigvis det er noen som absolutt ikke skjønner det båndet man får med de lodne små vennene ❤

Leave a Reply

