Last days in Tokyo

SIDEN JEG ER SÅ JÆVLIG TREG (og opptatt!) og det begynner å haste med å få lagt ut alle innleggene, velger jeg å ta de siste dagene i Tokyo i ett innlegg. Må jo få lagt ut shoppeinnlegget også, pluss at det er russetid og jeg gjerne vil briefe med russebuksa og diverse og. Jeh.
Dag 6
I dag skulle vi til Disneyland! Det ligger litt utenfor Tokyo, så etter å ha tatt feil tog først (hey, det skjedde bare den ene gangen!), kom vi fram dit vi skulle og hoppa av. Hurra, Disneyland! Imidlertid hadde det seg slik at parken var overfylt av besøkende, og de kunne ikke slippe inn folk før i firetida. Klokka var da rundt 12? Flotte greier, tenkte vi. JAJA, med friskt mot raida vi hyllene på Disney’s souvernirbutikk og satte oss på cafe, der vi ble underholdt av engrish på matfoldere og diverse. Ut på tur, aldri sur, gjelder å gjøre det beste utav ting osv.

Søte Christine og Veronica, og halve meg på toget. Jeg er flink til å ta bilder, ja.

FOToshoot

Det beige/brune bygget dere ser er souvenirbutikken, der vi klarte å kvitte oss med en del yen.

Alle bilder er bare bilder.

..Dette var dag 6 i korte trekk, med mindre jeg skal nevne for hundrede gang at JA ETTERPÅ DRO VI og SHOPPA LITT MER ++ (noe dere sikkert har skjønt, vi shoppa stort sett hver dag der borte..)
DAG 7
 
Ut og oppleve byen nok en gang! Jeg ble aldri lei av å gå og glane på høye bygninger, så når vi nok en gang havnet i Shinjuku måtte jeg jo dra frem kameraet.
Jeg, Chris og Veronica dro på gaming halls..
Det var veldig gøy, ei god blanding av businessmenn med stresskofferter og tenåringsgutter satt og spilte diverse slåssespill. Selv installerte vi oss ved noen Tekken-spillmaskiner, og Veronica og Christine demonstrerte skillsa sine! I spillehallene var det slik at du puttet på litt penger, fikk spille en stund for så å putte på mer penger for å ha mulighet til å fortsette osv. Greit tidsfordriv, egentlig! Selv var jeg engasjert tilskuer, da jeg suger i Tekken.

Veronica, the tekkenmaster!

Og her demonstrerer Christine hvordan man røyker og banker folk virtuelt samtidig!

Etterpå leide vi oss karaokerom! UTROLIG morsomt, og et must å gjøre i Tokyo! Selv jeg, med min sangstemme, sang av full hals bare fordi det var så sykt gøy. Vi fikk et eget rom med TV og en slags avansert.. eh, fjernkontroll? der vi kunne velge mellom haugevis med både japanske og engelske sanger. Både Billy Idol – Dancing With myself, Lady Gaga – Bad Romance, Michael Jackson – Thriller, Spice Girls – Wannabe og Blur – Song 2 ble spilt den kvelden. OG SÅ KLART BACKSTREET BOYS! 90-tallet forever altså. Vi leide rommet for to timer, jeg tenkte “det holder vel i lange baner”, men det virka ikke som det hadde gått en halvtime engang før karaokedama ringte på telefonen og sa det var 10 minutter igjen. Så morsomt hadde jeg det.

Christine leter fram sanger

Good stemning!

Da vi kom ut igjen, var det blitt mørkt, og jeg sinka de andre med å være plagsom “NÆ, SE PÅ ALLE NEONLYSENE!”-turist nok engang.
Vi dro også til Tokyo Metropolitan Government Building, gikk greit å finne fram, og herrejesus og gud og JOSEF så stort det området var. Bygningene var GIGAHØYE, og jeg med min høydeskrekk backa nesten ut, men bare nesten, altså.

HEIA, stor bygning.

Christine ble liiiten iforhold til søylene på inngangspartiet. ;D

Vel oppe i 45 etasje, 202 meter over bakken, var det bare å bevege kjevene fra hverandre og fortape seg i utsikten. Tokyo er STORT!

Jeg liker at de nærmeste bygningene ikke ser SÅ høye ut, før jeg kommer på.. oi, bildet er tatt 200 meter over bakken.

Etterpå gikk vi i restauranten der vi spiste, drakk og pratet. KOZ. Her ble også turens første Screwdriver inntatt, noe det skulle bli mer av..

SCHÅLL for Tokyo!

🙂

DAG 8
PAKKING. Møkk. Vi holdt oss på hotellrommet til utover ettermiddagen, da vi skulle ut på kvelden og det hadde vært lite digg å dra tilbake utpå morgenkvisten for å snarpakke før vi skulle reise hjem. Jeg pakka på min vanlige måte: kastet alt ut av kofferten, ompakket i poser og esker, og la så alt tilbake igjen. Jeg må alltid rote før jeg kan rydde. Kan legge til at kofferten min endte med å veie nøyaktig 20 kg, flaks!
På kvelden hadde vi karaokevors med Screwdrivers og go’låter. Vi var i Kabukicho, Tokyo’s “Red light district”, der det krydde med hosts og neonskilt med strippere. Høres det feil ut hvis jeg sier at jeg likte meg der? Haha.

Screwdrivers og David Bowie på karaoke! Vi skulle hatt sånt her i Norge og.

Pick your favourite!

HEY LA MEG TA DEG MED TIL OSLOOOO~

Senere havna vi på en pub i Shinjuku, der vi bøtta nedpå flere screwdrivers, fikk nye bekjentskaper og shaka. Jeg ytret ønske om å høre Sexy Bitch, og jaggu fikk jeg ikke ønsket oppfylt. Danset som pokker, kjempegøy!

The giiirls!

Haha, så ut som jeg deltok i NM i anstrengte smil på alle klemmebildene av meg og Veronica. JEG VAR GLAD ALTSÅ!

Tidenes bilde, aner ikke hva som skjedde! Ser ut som vi er på syretrip LOL

😀

Her ser jeg LITT gladere ut da..?

Fin oppsummering av kvelden! AWESOME.

Ikke minst ble vi plaga av en drifeit, full amerikaner som ikke tok et hint. Æsj, han var nasty. Til slutt gikk han, men tror dere pokker ikke han kom tilbake og? JODA. Bortsett fra det – en super avslutning på turen, etterfulgt av en rask tur tilbake til hotellet for å dusje og gjøre oss klar. Sov ikke et minutt den natta!
DAG 9
 
Hjemreisedag. Æsj. Jeg liker ikke denne dagen, så orker ikke skrive så mye. Ikke at vi gjorde så mye heller – slitne og trøtte kom vi oss til Narita og siden på flyet, der jeg havna foran en tysk idiot som nekta meg å slå ned setet mitt noen centimeter. FUCK YOU JEG VILLE SOVE. Etter TRE TIMER gav han endelig etter, og jeg fikk litt sårt trengt søvn. Trygt framme i Wien måtte vi slå ihjel noen timer, og til slutt begynte vi på den kjedelige totimers flyturen tilbake til hjemlandet.

Overtrøtte, slitne og lite lysten på å reise hjem.

Jeg savner ennå Tokyo, og TRO MEG, jeg skal tilbake så snart muligheten byr seg. En fantastisk tur, og såklart hjalp reisefølget på 😉
dere er flotte, guys. TAKK FOR EN SUPER TUR!
2 Responses to “Last days in Tokyo”

  1. Whoop whoop ^^ Må absolutt gjentas neste år!! <3<3<3<3<3

Leave a Reply

