Tokyo 2010 – dag 5

Slæppis idag, var russeslipp igår. Kjempemorsomt! Siden jeg fremdeles er på etterskudd med Tokyoturen, sløyfer vi russepraten for nå og hopper rett til dag 5 av turen.

Dag 5, var på en onsdag, var Shibuya-dagen. NICE å få besøke distriktet jeg har villet dra til leeeeeenge nå, helt siden jeg ble oppmerksom på gyaru-stilene. Shibuya er et trendy og populært område, mangla ikke på stilige mennesker der! Da vi kom av t-banen og etter litt så Shibuya 109 (stort shoppingsenter) reise seg i bakgrunnen ble jeg helt rar inni meg. Hjelp, jeg ER her, liksom. Dro først for å kjøpe noe å drikke og ta ut penger, og jeg, som hadde vært ganske sparsom med pengene (tro det eller ei) tok ut 50000 yen og sa “ikke slipp meg ut av 109 før jeg har brukt opp dette!” Jeg klarte fint å bruke opp pengene..
Shibuya109 var STORT, med 10 etasjer og høy musikk. Det var ikke SÅ fullt der når vi først kom inn, men etterhvert fyltes alle butikkene av folk og det ble veldig stor trengsel. Tok meg 10min å nå fram til kassa inne på Rose Fan Fan! Og merk dere, dette var på en onsdag. I flere reviews står det “don’t even think of going there in weekends” og vel, det tror jeg på. Uansett, veldig fornøyd med shoppingen, selv om vi var slitne på slutten av dagen! Dro innom Starbucks og en CD-butikk også, og jeg fikk filma den berømte “Shibuya crossing” der 5000 mennesker krysser gaten i forskjellige retninger. Vi ble forresten en del av den krysningen selv og. 😉 organisert kaos, kan vel det kalles. Hehe.
Bilder fra dagen:

Må jo prøve å se litt funky ut selv når man skal til et sted som Shibuya.

Veronica og meg foran statuen av Hachiko 🙂

HERREFRED 109 ER INNEN REKKEVIDDE OMGOMG LOL HERREGUD

Her er jeg i mitt ess og veldig glad! (Nei, jeg kan ikke smile ordentlig på bilder..)

Liv og røre
Utstilling inne på 109. De var søte!

Christine, Veronica og Oda etter raidinga vår av 109, sliten men fornøyde 🙂

Tørst?

Ayumi-reklame og HMV lenger bak

Lost between skyskrapers? Haha

HERLIG

HERLIG

Jeg likte meg veldig godt i Shibuya! Skal absolutt tilbake en gang (snarest mulig egentlig..)

Har et par videoer herfra som jeg skal laste opp etterpå! Forresten, ser at bildene er små her, aner ikke hvorfor.. Men de er klikkbare!

3 Responses to “Tokyo 2010 – dag 5”

  1. Tror grunnen til at det var så fullt var at det var en slags mini ferie der da. Like før skoleåret starter eller noe i den dur.

    Det er så koselig å se på bildene igjen.

  2. Nice!
    Er litt morsomt å ha sett alle disse stedene in-game i The World Ends With You, haha.

  3. WOW! Fint hår du har! 🙂

Leave a Reply

