Tokyo dag 4

Ok, jeg vet jeg har vært eksepsjonelt dårlig til å oppdatere, er en måned siden vi tro til japan (herrefred) og ennå har jeg ikke oppdatert fra alle dagene. Unnskyld, unnskyld, unnskyld. Har vært travelt opptatt, så blogging blir bortprioritert da desverre! Egentlig er det jo knapt vits i at jeg fortsetter å fortelle fra noe som skjedde for lenge siden, men jeg gjør det likevel, siden jeg vil bevare minnene og blabla. Så, belag dere på å lese litt mer om Japan!
DAG 4
Denne dagen bestemte vi oss for å være skikkelig kulturell og turist-ish, så vi ro til Meiji Jingu, eller Meiji Shrine om du vil. Det er et gravsted dedikert til keiser Meiji og kona hans, som døde i.. 1912, tror jeg det var? I 1920 sto tempelet ferdig, og vi måtte såklart få det med oss når vi først var i Tokyo.
Bilder sier jo som kjent mer enn ord, så legger ut litt bilder fra området. Det var sinnsykt fint der, masse natur, flotte bygninger osv. Et veldig rolig sted, midt i storbyen!

Oppbevarings.. (æh, hva heter det igjen? Tønner? LOL) for sake~

Inngangen mot Meiji

LOL TURIST

Inne på området

Her kunne folk skrive ned ønskene sine, og hver morgen blir alle tatt ned og lest!

Munn og hender må vaskes før man kan be.

Bryllupsfølge fikk vi også med oss! Heldig med den, siden sånt vanligvis foregår i helgene. Fantastiske antrekk!

The gang!

Da vi hadde gått rundt en stund, fulgte vi en liten skogsvei bort til en svær park. Var overraskende lite folk der, og her så vi sakura (kirsebærblomster) på nært hold 🙂 blomster ja, ikke kirsebær. Hehe.
Tokyo i et nøtteskall. Kunne alltid skimte skyskraperne 😉

Sykt fin natur! Fikk nesten lyst å sette meg ned for å male, haha..

Vi så karper også! Denne var den kuleste, alle de andre var brune/grå.

Etter å ha vært der en stund, tuslet vi ut i storbyen igjen og tilbake til dette:
¨
Jepp, vi dro til Harajuku. Igjen. 8D Ble liksom ikke lei av å gå der, alltid en ny butikk å se i, ny purikura som skulle taes, nye ting å ta bilder av..
Dag 5 og forhåpentligvis mer kommer imorgen, i kveld er det nemlig RUSSESLIPP! Gleder meg, og jeg skal få knipsa bilder av russebuksa mi også snart. Herrefred, jeg er jo på etterskudd med alt. Ender vel med at jeg får lagt ut bilder i Juni.

2 Responses to “Tokyo dag 4”

  1. ser ut som dere koser dere skikkelig, liker at du legger ut en og en dag btw 😀

  2. ÅH, jeg og Veronica mimret masse i går om turen.. BUUUHUUU vil tilbake XD

Leave a Reply

