Tokyo 2010 – dag 1

Da er jeg “tilbake i hverdagen” med skole og shit. Desverre. Kunne lett dratt tilbake til Tokyo på en times varsel! Har så
himla mye å gjøre fremover, heldagsprøver og vanlige prøver om hverandre, og snart eksamen og. Yey.

MEN ANYWAY, nå skal jeg skrive innlegg om nettopp Tokyo! Jeg gjør det slik at jeg skriver ett innlegg om hver dag der borte, ikke bare fordi det blir ryddigere og jeg slipper ET møkkalangt innlegg, men fordi det blir en fin dagbok å se tilbake på for meg og. Nemlich.

..Okei, dag 1 er vel egentlig når jeg dro den lange veien Oslo-Wien-Tokyo, men det er ikke så fryktelig spennende å lese om alle bladene jeg leste ut på flyturen og at jeg ikke fikk sove fordi jeg var så spent. På grunn av den flotte tidsforskjellen på 7-8 timer (jetlag sa du?) landa flyet på Narita International Airport klokka 0930 Lørdag 27 mars! Vi starter herfra.

YAY

Alt gikk, unnskyld uttrykket, SMOOTH når flyet landa. Var vanlig rutine med passkontroll, immigransjonspapirer og greier, og bagasjen kom jaggu frem og. Etter å ha tatt ut mine første 5000 yen som jeg vekslet fra Euro, dro 4 glade jenter (meg, Veronica, Oda og Christine) inn mot sentrum av Tokyo. Jeg greide såklart å sovne på den korte togturen (1 og en halv time) og måtte bli vekket da vi kom til Shinjuku-stasjonen. Drassende på en svær koffert kom vi oss på rett tog til Hatagaya, der hotellet vårt lå.

Mine første yen!

 

Er det rart jeg likte Tokyo, tilogmed tyggisen var Glam!

Ble installert på rommet, og klarte å begynne å rote ganske kjapt. HEHE, jeg er alltid sånn når jeg er ute og reiser. Dro til Shinjuku etterpå, der vi først besøkte ei lita mat-sjappe der all maten måtte bestilles via automat – som kun var på japansk, såklart. Heldigvis klarte Veronica og Christine å finne fram til “ramen”, så ingen endte opp med  blekksprutarmer eller noe annet ekkelt.

Litt av ramen-sjappa, var ganske lite der inne!

Shoppingen startet allerede på dag 1.. vanskelig å unngå, med alt utvalget. Var butikker på hvert hjørne vi ville inn i,  og noen timer gikk kjapt! Mer om shoppingen i eget innlegg senere. Ellers så jeg sikkert ut som den verste turisten, tok  23534345 bilder av neonlys og reklameskilt! Jeg ELSKER storbyer om kvelden, nothing like it!

Søte Christine og Hello Kitty utenfor en butikk vi gikk amok på 😉

...hadet penger.

Mitt første bilde i Shinjuku!

..Krabbeklo? LYL

..Det var vel dag 1, og jeg sov jævlig godt den natta, til tross for småharde madrasser!

2 Responses to “Tokyo 2010 – dag 1”

  1. Gleder meg til å lese resten om oppholdet deres! Tokyo er bare LOVE ❤

  2. Hello Kitty ❤ ❤ ❤

Leave a Reply

