Livstegn fra Tokyo

Laise! Jada, jeg lever fortsatt, i verdens kuleste by! For den tittelen tror jeg Tokyo fortjener lett.

Reisen min startet allerede forrige torsdag, da jeg slepte med meg kofferten og dro til Oslo. Fredag 26 mars klokka 0700 dro flyet mitt til Wien, og selv om det ble lite søvn natta før (jeg får aldri sove natta før jeg skal ut og reise), var jeg altfor spent til å sove noe på flyet. Ble 5 timer venting i Wien, før tiden endelig var inne for å sette seg på flyet til Japan! Gikk ENDELIG opp for meg at jeg skulle til Tokyo, byen jeg har drømt om å besøke siden jeg var liten, da jeg så det sto “NARITA, TOKYO” på flyinfotavla. Hehe. Flyturen tok nesten 11 timer, men gikk ganske greit! Fikk sove litt og. Var uansett DRITDIGG å gå av flyet og møte dette:

Såå.. vi er altså fire jenter her, meg, Christine, Oda og Veronica. Vi har det fett! Har vært i Harajuku, Shinjuku og Shibuya, og det å vandre rundt i Shinjuku på kvelden med neonlys så langt øyet kan se.. kan ikke beskrives, må oppleves. Tenk at JEG har tatt disse bildene!

Harajuku var også kult, vi dro dit på Søndag i håp om å få se masse sære og kule folk, da søndag er dagen ungdommen i Tokyo “kler seg opp” og drar til Harajukubroa. Vel, hehe.. vi så noen, men så mer av innsida av en haug butikker for å si det sånn. LOL. 4 jenter på tur, vettu.. det er umulig å komme seg noen steder her i byen, er nye butikker man vil inn på på hvert  gatehjørne! Ikke at vi er lei oss for det ;D de selger seriøst ALT MULIG HER, får du ikke tak i noe i Tokyo, tror jeg nesten du kan drite i å lete noen andre steder. Så er det masse fine nips-butikker her, som selger.. tja. Pikachu-matbokser, Hello Kitty-munnbind, Dolly-tannbørster, Cinnamon doll-lightere.. you name it, they got it! Så er det bling OVERALT her. Og falske negler dekket med bling. Paradis, med andre ord!

På Onsdag dro vi til Shibuya109, et kjøpesenter midt i Shibuya jeg har villet dra til siden jeg først ble interressert i gyaru-moten. Kom ut fra togstasjonen, gikk litt, så 109-skiltet.. Wæ. Weirdo følelse! Fløy en del penger der ja.. men slapp av, har ikke satt meg i gjeld eller noe sånt. Ennå. ;D Neida, går bra dette her. Men en del brukte jeg såklart, tror jeg  ville ha noe i stort sett hver eneste butikk. Stort shoppinginnlegg skal jeg skrive når jeg kommer hjem, men en smakebit kan dere få:

Digg? DIGG.

109.. himmelen!

Vi har også tatt PURIKURA, som kan minne om bilder man kan ta hjemme i slike maskiner.. EH, dere vet, sånne man kan ta passbilder med og sånt. Her når det et helt annet stadium. Man kan velge farger og bakgrunn på bildene, så poserer man som gærninger, og etterpå er det DECORATION TIME (eller decoLation time, som de skriver her, haha). Da kan man tagge på bildene, blinge de,  lime inn figurer og clip-art OSV. Man blir hekta! I Harajuku møtte vi tilogmed to søte japanere som vi tok purikura sammen med.

Veronica og Christine i nedgangen til et purikura-bygg

Haha, måtte bare ha med denne. DECOLATION TIME!

Vi har hatt det som plommen i egget, og ingen av oss vil vel hjem imorgen. Skal iallefall utnytte den siste tida, og ikveld skal vi LEVVA LIVET på japansk vis og synge karaoke! Det gjorde vi igår også, og det var kjempegøy. God blanding av norske og japanske hits. Vi dro også opp i Tokyo Metropolitan Government Building, og fikk en utsikt over Tokyo 202 meter over bakken. SVÆRT!

En brøkdel av byen.

 

Meg, med Tokyo bak meg!

Her er vi på restaurant, høøyt oppe. Utrolig utsikt!

Kommer nok til å poste mer bilder og lage flere innlegg når jeg kommer hjem og sikkert når omvendt Nirvana eller noe sånt (hvordan skal jeg orke å dra på shopping på SORTLAND igjen etter dette?!), så stay tuned! Og kom dere til denne byen fort som f!

 (Og bare for å skryte, SE HVA JEG FANT I TOKYO DISNEYLAND!!!)

Jepp, det er DISNEYSJOKOLADEN som vi alle har whina om å få tilbake i mange ÅR. Hva var det jeg sa, denne byen har ALT!

9 Responses to “Livstegn fra Tokyo”

  1. Oh shiiii- DISNEYSJOKOLADEN!!!! Hahaha, nå må jeg hvertfall dra til Japan :|||||||||||||||||

    Gleder meg til å se alt de digge du har shoppet. Hørtes ut som en fantastisk tur så langt!

  2. HYYL can you say JEALOUS liksom? LOOOL ÅÅÅH

  3. Alt jeg har å si er DØDSDIGG!

  4. LOL, kongo avslutning på innelgget, da XD

  5. Åh så spennanes! Glede mæ tel å se ka du har kjøpt dæ 🙂

  6. ÅÅh! Kor heldig du e ;D

  7. sv;så utrolig heldig du er!gud jeg misunner deg der!heldig.tenker det var mange kule butikker der?

  8. OMGOMGOMG trodde den sjokoladen bare var en drøm :O

Leave a Reply

