Litt info om skolen i Canada

Som jeg har nevnt fikk jeg en mail fra EF om skolen og Toronto. Sto ikke så mye, da jeg kommer til å få mer informasjon i posten, men litt fikk jeg da vite!

SKOLEN

-Ligger i Portland Street, downtown Toronto
-7 minutter til subway, 2 minutter til buss
-Ny bygning
-Ca 300 studenter om vinteren
-Nært restauranter, cafèer, barer og butikker
-5 minutter til Skydome
-Trådløst internett
-Cafeteria
-Store klasserom
-Bibliotek
-Bra standard

Skydome

TORONTO

-5. største by i Nord-Amerika
-Trygg og vennlig by
-Canada’s senter for musikk, teater og festivaler
-Varme somre, kalde vintre
-En av verdens mest multikulturelle byer
-15 ulike college og universiteter

Toronto Eaton Centre, det største kjøpesenteret

AKTIVITETER

-Fotball
-Shopping
-Karaoke
-Seiling
-Tennis
-“Beer and chocolate tours” 😉
-Fester
-Tur til New York og Mntreal
-Dagtur til Niagara Falls
-Canada Zoo
-Canada Wonderland
++

Canada Wonderland

Tror dette blir bra jeg! Virker ikke som jeg skal kjede meg iallefall. Vil ha så mye som mulig ut av de tre månedene jeg skal være der! Håper det er masse folk der, og ikke bare masse jentesjuke meksikanere, hahaha.. neida, skal slutte å tulle. Blir så bra så! Så vil jeg bli kjent med “natives” også såklart. Er vel bare å komme seg “på by’n” det 😉 I tillegg til at jeg velger å bo hos en familie.

Lager forresten en egen kategori for dette, “Toronto 2010” så blir det holdt orden på all informasjonen. 😉

3 Responses to “Litt info om skolen i Canada”

  1. Virket kjempespennende! Går med noen planer om å flytte til Canada etter endt studietid. Er der jobbmulighetene er :I

    • Ja, jeg gleder meg 🙂

      Åh, kult! Har tenkt på å studere “for real” i Canada senere, så dette blir jo en grei “smakebit”!

  2. Sv: HAHA, veldig artig xD
    Jaa, di va kjempefin 🙂 Hestn og førsåvidt, hehehe.

Leave a Reply

