Man må bare kaste seg uti det!

I flere år har jeg lekt med tanken på å reise utenlands en periode. Helst flere perioder, og i forskjellige land, men et sted må man jo starte, og nå har jeg faktisk tatt skrittet ut og startet. Idag fikk jeg en bekreftelsestelefon fra EF, så jeg kan jo likegjerne slippe bomben her og:

Jeg kommer til å befinne meg i Toronto, Canada fra begynnelsen av September og frem til jul.

Der skal jeg gå på språkskole, forhåpentligvis bli bedre i engelsk, praktisere muntligen min, bo hos en canadisk familie og lære hvordan det er å BO i et fremmed land en periode. Og selvfølgelig – forhåpentligvis får jeg det kjempekult!

Hvorfor Canada, har noen spurt. Ja, det er egentlig et godt spørsmål. Jeg tenkte først på USA, men la plustelig merke til at hey, Nord-Amerika har jo faktisk Canada også. Hvorfor hadde jeg ikke tenkt på det? Canada virket straks fristende, og ikke minst er man myndig i Canada som 19-åring, ikke 21-åring som i USA. Det fristet litt å faktisk være i et land der jeg ville være myndig, både i forhold til Norges grenser og vertslandets. Så etter ennå litt grubling, og nøye gjennomlesing av info jeg fant om byene Montreal, Vancouver og Toronto, falt valget på Toronto. Toronto er Canadas største by, og også en av Nord-Amerikas største, med over 2.5 millioner innbyggere. Litt forskjell fra Andenes med 3500!

I løpet av uka skulle jeg få mer informasjon om skolen og Toronto generelt, så jeg kommer nok til å poste mer på bloggen etterhvert! Dette blir mitt første eventyr ute i den “store, skumle verden”, og jeg gleder meg allerede enormt!

Leave a Reply

