Søndagstoast?

Da var det Søndag gitt! Syns helgene går lovlig fort, men heldigvis gjør som regel ukene det samme for tiden. Jeg har flust å se frem til framover, så disse siste ukene med “dødtid” kan gjerne gå ennå fortere!

En gang i fremtiden kan jeg godt tenke meg å begynne med “søndagsfrokoster” igjen, iallefall når jeg får kids. Syltetøy, brød, frokostblanding, te, hele den greia der. Og ikke minst TOAST! Jævlig lenge siden jeg har spist toast, egentlig.. selv om jeg har toastjern. Det regner jeg med de fleste egentlig har, men et toastjern trenger ikke være kjedelig og stålgrått. Sjekk disse:

Scanne-toaster: koble den til PC eller USB, og den kan scanne over alt fra nyhetsoverskrifter til dagens vær. God morgen, kjære! Sørvestlig bris og minusgrader idag..

For de h4rdcor3: Dødningehode-toast! Eventuelt for sjørøvergale kids.

Eller hva med en Rollertoaster? Toast blir det, og her kan du se den kalde, kjedelige skiva di gå gjennom forvandlingen til et stykke nydelig, crispy brødstykke!

Selv kunne jeg tenkt meg denne:

Jessda, jeg liker ennå HK!

…i tillegg til å lage toasten, skal man jo gjerne ha noe på den også.. Hva med noe av dette?

Brunost og appelsinmarmelade
Brunost og jordbærsyltetøy
Bare syltetøy
Eggerøre
Skinke og salat
Pære og blåmuggost
Honning
Kaffe og sukker (!)
Kantareller, sjalottlauk og bønner
Nugatti

Gjelder bare å finne sin favoritt! Selv tror jeg jeg holder meg til den trauste, men gode brunost-toasten.

(Og hvorfor i alle dager begynte jeg egentlig å plutselig tenke på TOAST?)

Leave a Reply

