Ekstremvær i Nordnorge

Sitter inne på hybelen uten større planer om å bevege meg ut idag. DET ER STORM, FOLKENS! Faktisk en så sterk storm at den har fått sitt eget navn. ASK HERJER!  Personlig syns jeg vi har hatt verre vær før, men.. det jævligste er egentlig regnet. Blir jo pissvåt bare av å stikke nesa ut vinduet. Det har blitt lagt ut varsler om å sikre løse ting og ellers fjerne alle gjenstander som kan bli tatt av vinden, samt holde seg inne, men se på dette:

LOL

I tillegg oppfordres lesere til å sende inn sine stormbilder. JA HOLD DERE INNE HØRER DERE!

Lite miniværvarsel fra YR.NO. Stiv kuling, sterk kuling, stiv kuling..

Greit nok, det er DRITvær ute, og jeg holdt på å blåse bort, men hey, syns vi har hatt verre stormer før, som tydeligvis ikke har vært ***SPESHULL*** nok til å få et eget navn. Oppdaget nettopp at værvarselet er endret fra “liten storm”, som det stod tidligere i dag, til “stiv kuling”.. nuff said. Vi er nordlendinger for søren, vi står han av! ;D

5 Responses to “Ekstremvær i Nordnorge”

  1. Var en ganske så anonym storm rundt jul som tok hardere i enn denne. Bare hype, ass.

    At det blåser ille i Bodø telles ikke. Der blåser det helt forjævlig hele tiden.

  2. Haha, jeg var nettop i byen. Blåste sånn at vi kunne stå i ro på isen og alikevel forflytte oss 😄
    Men regner noe så sykt, da l: Og lua mi tok seg en flytur~

  3. Altså. Om det til vanlig blåser i Bodø skal jeg ikke avkrefte, men i dag, og stort sett i går også blåste det lite eller ingen ting (etter våre standarder, men neppe ikke over 10 /s..)her. Jeg ble egentlig litt skuffet, da det begynner å bli lenge siden Narve.

    Jeg har hørt at det i en lokal avis ble sagt: “Dette var jo middels klestørk”, haha. For jeg støtter det utspillet, meterologene ville nok bare sikre seg i tilfelle det ble uvær her også.

    Så også i den første kommentaren om noe blest rundt jul, Margrethe sin, og det stemmer faktisk, da “va han mainnbisk” da.

Leave a Reply

