Livstegn igjen!

For noen dager siden var vi i byen Petchaburi, ca 60km nord for Hua Hin. Var lett å merke at det ikke var en like stor turistdestinasjon, for det var veldig få av skiltene som sto skrevet på noe annet enn thai 😉 heldigvis var vi sammen med lokale, da, så vi ble ikke helt lost. Hehe. Det var FOLKSOMT, trangt i gatene og så ubeskrivelig annerledes enn å gå på gata i Norge! Besøkte et lokalt marked, der de solgte det meste fra stekte larver til Coca Cola.. og ikke minst fisk. MASSE fisk! Der og da var det like greit at jeg var veggis, tenkte jeg, for jeg tror aldri i mitt liv jeg kunne klart å få ned så mye som en Findus fiskepinne. Det stinka rett og slett helt forj*vlig! Jeg vil ikke være fisefin, men naturlig nok lukter ikke rå fisk som ligger ute i sola i 30 grader spesielt digg. Oh well, er en del av opplevelsene det og!

Senere besøkte vi et svæært palass som lå oppe i høyden, måtte ta “Cable car” opp dit. Sinnsykt fin utsikt, skulle likt å vært der på kvelden og tatt bilder!

Jeg vet jeg ser ut som Sid i Istid her, men det blåste sykt mye, så jeg fikk ikke fiksa sveisen ;(

 Vi besøkte en hule som var full av Buddha’er og illsinte aper.. en av apene nektet oss omtrent å gå ut av hulen når vi skulle opp. Den var seriøst dritsur, aldri sett noe lignende! Vi kom oss til slutt avgårde, da, og de andre apene som vandret rundt der var stort sett søte. Kjøpte bananer og mais og matet dem, og der var det ikke snakk om å være sky, neida, de kom rett bort til oss og grabba hva enn vi holdt rett ut av hendene våre. Det var moro, da!

 

Vi red på elefanter..

 Ca 45-minutters tur i området rundt elefant-“gården”, veldig fin tur. Elefantene var så snille så! Jeg fikk tilogmed sitte alene oppå “min” elefant. Vanskeligere å holde balansen oppå der enn på en hesterygg, men det gikk greit! Fikk tilogmed vasse litt mens jeg satt oppå der. ^^

Ellers er det digg å bare kose seg på stranda eller ved bassengområdet på hotellet..

 Har forresten hatt besøk av ikke en, men TO edderkopper på badet mitt her. Jeg slipper aldri unna! Og de var store altså.. ser ut som langbeinene vi har hjemme, bare at en skulle tro de hadde tatt anabole steroider eller noe..

 I morgen skal vi til Bangkok! Gleder meg. Skal besøke to svære shoppingsenter, og jeg har shoppet ganske lite til nå (siden sist har jeg kjøpt et par sandaler å bruke her, en film, en kjole, noen armbånd, hårklype, mobilveske.. and that’s it? Lager shoppeinnlegg når jeg kommer hjem!), så mens jeg er der skal MINST 3000 baht bort, ut, vekk fra min lommebok. Jeg lover!

2 Responses to “Livstegn igjen!”

  1. Høres utrolig awesome ut! Jeg har alltid hatt lyst til å ri på elefanter 😀 Men ja, tror det blir ganske annerledes når vi drar til tokyo, masse folk, men kanskje ikke såå mye stinkende fisk 😉

    • Ja, det er ganske awesome 😀 jeg vil ikke hjem xD
      ja, jeg gleder meg! haha, og jeg som ville besøke fiskemarkedet i Tokyo! LOL 😄 tror jeg står over det nå gitt, hahaha :p

Leave a Reply

