Pakkeliste til varmen

Hva tar man egentlig med seg til 14 dager med 30 grader?

Jeg kommer tross alt fra det kalde nord, så jeg er vant til å pakke meg inn i masse gensere og skjerf 8 av årets 12 måneder. Det er uvant for meg å skulle legge igjen boblejakker og UGGs hjemme og heller pakke ned bikiner og hotpants. Før jeg begynte med pakkingen til denne turen gjorde jeg noe jeg så og si aldri har gjort før: jeg skrev pakkeliste! Jada. Vanligvis pakker jeg dagen før og bare slenger oppi det jeg føler for, men denne gangen ble det andre boller! En av grunnene til det, er at jeg er på hybelen og kofferen + det meste av klærne mine er nå hjemme. Jeg drar hjem imorgen ettermiddag, og da har jeg ca en time hjemme på Andenes før vi flyr avgårde til Oslo, så jeg måtte pakke da jeg var hjemme i helga istedetfor å vente til min vanlige “jeg-tar-det-på-sparket”-metode. I tillegg har jeg store planer om å shoppe litt der nede, ikke minst julegaver til folket, så jeg ville ha med minst mulig! Iallefall, den endte opp sånn:

Klarte å følge den ganske nøyaktig, bortsett fra at jeg sløyfet 2 av pysjene og heller la oppi en stor t-skjorte jeg kan sove i. Får vel alltids tak i noe nattøy der nede. Jeg har i tillegg med kun 1 skjørt, og ingen langbukser (bortsett fra den jeg skal reise i). Det får holde! Angående reiseantrekk blir det vel bare langbukse, sko, t-skjorte og hettegenser. Jeg kommer til å fryse meg ihjel på vei til flyplassen imorgen uten jakke, men aldri i livet om jeg gidder å drasse rundt på en boblejakke ekstra. Kommer sikkert til å dø av varme i bare hettegenser før flyet er halvveis til Bangkok, så jakken får bli igjen hjemme.

En ting jeg ikke har nevnt, er at jeg vil prøve å skaffe meg en ny tatovering der nede. Jada, jeg har hørt historier om tåpelige og stygge “Syden-tatoveringer”, men nå har det seg sånn at jeg er ganske interressert i piercing og tatovering, og jeg tror jeg fint skal klare å skille ut hvilke sjapper jeg ikke bør tatovere meg i, for å si det sånn. Har funnet 3-4 studio nede i Hua Hin, hvorav 2 av dem har vært med på flere tattoo-conventions. Det lover jo godt! Har ikke helt bestemt meg for motiv ennå, men jeg har utrolig lyst på enten en hibiscus (“hawaii-blomst”) eller et sommerfuglmotiv.

Ikke klin likt bildet så klart, men greit med inspirasjon! Jeg er egentlig fan av å designe tatoveringer selv, eller iallefall være med på prosessen, får bare håpe kreativiteten min ikke er helt død. Vi får se med pengene også (om jeg skal ha farge osv, det blir jo for mye dyrere), skal jo til frisøren også i romjula. Jessda, jeg blir jo ny her! Hehe. Men det har skjedd så mye de siste månedene, og hvis jeg føler det på meg rett, kommer det til å skje litt framover og 8) alle sier at det hjelper å forandre på utseendet, så vi får se da. THE NEW ME!

Leave a Reply

