Jeg skjønner det ikke.

I går var jeg og mamma på tur hjem fra Sortland, da vi ble forbikjørt av to ambulanser. “Hm, noen som er blitt syke”, for gjennom hodet mitt da, og mer tenkte jeg ikke over det før vi litt senere ble stanset og stående i bilkø på et ulykkessted ca 1 time hjemmefra. To personbiler hadde frontkollidert.. Ikke visste jeg da hvem som satt i den ene bilen. Nå vet jeg det. Jeg fikk sjokk.. En bekjent av meg er død, to venner av meg er hardt skadet. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Har spurt meg selv flere ganger, hva faen er meningen? Det var lite biler å se på veien fra Sortland i går, jeg og mamma møtte omtrent ingen.. allikevel skjer det en dødsulykke. Så jævla meningsløst. Det er et lite samfunn her oppe, og  slikt som dette går inn på alle.. og det gikk enda hardere innpå meg når jeg fant ut hvem det var. Man kan spørre seg selv en trillion ganger hvorfor noe så meningsløst skjer, uten å en eneste gang finne svar. Hvordan kan man sitte og tro på det gode i livet når uskyldige, gode mennesker dør hele tiden? Så fort kan livet ta slutt. Det som iallefall er viktig, og som man desverre sjeldent tenker over før slikt som dette, er å være uhyre takknemlig for  det livet man har fått. Ting settes virkelig i perspektiv..

“I år bli det hedensk julefeiring, før detta her hadde overhodet ingen meining”

Hvil i fred, og hold on.

2 Responses to “Jeg skjønner det ikke.”

  1. Aww, kondolerer virkelig. Sånt er helt forferdelig. 😥
    Håper det går bra med deg, i allefall.

  2. *klem* Jeg hater bilulykker så utrolig mye, er nesten redd for å sitte på i bil, men vet aldri når man kan bli påkjørt 😐

Leave a Reply

