Norsk..

Norsktimene i år er artige saker. For det første har vi ti timer i uka (deriblandt hver mandag fra 0830-1130), for det andre pløyer vi oss igjennom alt mulig rart av analyser, forfattere og norsk litteraturhistorie. Til i morgen skal vi ha lest dette stykket:

“EN FOLKEFIENDE” av vår alles kjære Henrik Ibsen. Jeg har kommet meg igjennom det, men guud så langdrygt. Heldigvis hadde mamma lånt lydboken av stykket til meg på biblioteket, så i skrivende stund surrer nevnte CD-plate i bakgrunnen. Jeg merker at det er mye lettere å få med seg ting når det er noen andre som leser, og det i tillegg fungerer som et hørespill med flinke opplesere som leser replikkene med innlevelse. Wihu! Vi skal jobbe med stykket i morgen, vet ikke hvordan ennå.. Må innrømme at jeg savner norsken på ungdomsskolen, hvor vi lagde plakater om norske forfattere og ellers drev på med morsomme ting som å skrive noveller og lage avis. Oh well, vi må vel igjennom det!

Min bestevenn denne helga

Chill måte å tilbringe søndagskvelden på? Nja.. Minn meg iallefall på å aldri studere norsk litteratur. Eller bli norsklærer. Æsj, ikke noe som har med norsk litteraturhistorie å gjøre, egentlig. Heldigvis er ikke lydboka så kjedelig, så nå avslutter jeg her og legger meg på sofaen for å høre på resten!

2 Responses to “Norsk..”

  1. Vi så bare filmadapsjonene av bøker/skuespill vi egentlig skulle lese. Ganskje kjekt :I

  2. Ah, heldiggriser! Vi har SETT “Et dukkehjem”, men vi må jaggu lese og, gitt. Hehe.

Leave a Reply

