Kjære dere som sitter i kassa på butikken

Jeg har egentlig ingenting å utsette på kassadamer/menn. De fleste er koselige og blide, og de som ikke er det, gjelder det bare å overse. Er ikke min feil at de tydeligvis syns de har en sucky jobb. De aller fleste jeg møter hilser, smiler og gjør en god jobb i kassa, men en ting har slått meg som skjer ca hver eneste gang jeg har betalt:

VÆR SÅ SNILL Å GI MEG MYNTENE FØRST, SÅ SEDLENE.

Seriously. En bagatell, kanskje, men det har skjedd 34534 ganger at jeg får sedlene og myntene samtidig, da alltid sedlene nederst. Jeg er vel klønete, men ofte skjer det da at alle myntene bare.. renner ut av handa mi og jeg må begynne å plukke opp. Mynter kan jo som kjent ramle ganske langt avgårde, og jeg har egentlig liten lyst til å begynne å renne tulling gjennom resten av køen.

Neste år, når jeg sikkert blir kassadame selv, skal jeg prøve å legge MYNTENE i handa til kunden først. Det er enklere, ting går raskt, jeg mister ingen mynter og hele verden er glade. That’s the way aha aha I LIKE IT!

Ja.

One Response to “Kjære dere som sitter i kassa på butikken”

  1. Jeg blir alltid så irritert hvis de gjør omvendt, jeg. Hvis de legger sedlene nederst, så kan myntene bare skli via sedlene og ned i lommeboka (som jeg selvfølgelig har åpna klar til avgang). Herlig at de fleste kassadamer begynner å skjønne det!
    Men dog ikke like herlig for dere som ikke er like stor fan av det..

    ;p

Leave a Reply

